انکار مشاور ارشد ترامپ: هیچ موج دومی در کار نخواهد بود

این اظهارنظر در حالیست که بیش از ۱۲۰ هزار نفر در آمریکا بر اثر کرونا جان باخته‌اند

تعداد مبتلایان این بیماری در جهان ۸.۹ میلیون و تعداد کشته‌شدگان ۴۶۶ هزار نفر بوده است - Apu GOMES / AFP

یکی از مشاوران دونالد ترامپ در کاخ سفید مدعی است موج دوم کرونا در آمریکا به وجود نخواهد آمد.

لاری کادلو، رئیس انجمن اقتصاد ملی و مشاور اقتصادی رئیس‌جمهور به شبکه سی‌ان‌بی‌سی گفت «موج دومی در کار نخواهد بود. فقط چند کانون ویروسی خواهیم داشت.»

وی افزود «آن‌ها تیم‌های سی‌دی‌سی را اعزام می‌کنند، ما دستورالعمل‌های آزمایش‌ را در اختیار داریم، روش‌های تشخیص را می‌دانیم، پی‌پی‌ای داریم. من واقعاً فکر می‌کنم در وضعیت خوبی به سر می‌بریم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این نظر فقط یک روز پس از صحبت‌های پیتر ناوارو، مشاور تجاری کاخ سفید، مطرح می‌شود که به سی‌ان‌ان گفته بود دولت در تدارک آماده شدن برای مواجهه با موج دوم بیماری است که امکان دارد در پاییز رخ دهد.

ناوارو به این شبکه گفت «ما داریم ظرفیت‌ها را تکمیل می‌کنیم تا برای هرگونه مشکل احتمالی در پاییز آماده‌باشیم. ما در پشت‌صحنه هر کاری از دستمان بربیاید انجام می‌دهیم و به‌شدت مشغول هستیم.»

وی در ادامه گفته «همه باید برای آنچه ممکن است اتفاق بیافتد آماده‌باشیم. نمی‌گویم حتماً اتفاق می‌افتد ولی واضح است که باید آمادگی داشته باشیم.»

دست‌کم ۲۳ ایالت آمریکا با افزایش موارد جدید ابتلا به ویروس نسبت به هفته گذشته روبه‌رو بوده‌اند.

به گزارش وزارت بهداشت، فلوریدا هفتمین ایالتی است که روز دوشنبه از مرز ۱۰۰ هزار مورد ابتلا به کووید-۱۹ گذشت.

آقای کادلو گفت «درواقع، به نظر من در کل کشور رشد صعودی هنوز هم بسیار پایین است، چیزی کمتر از ۱۰ درصد.»

او اصرار کرد «درست است که چند مرکز کانون ویروس وجود دارد ولی ما به آن‌ها واقفیم و حالا می‌دانیم با این مسائل چگونه برخورد کنیم. از زمستان گذشته تا امروز مشکلات زیادی را پشت سر گذاشته‌ایم.»

کارشناسان سلامت گفته‌اند که افزایش ناگهانی موارد ابتلا احتمالاً به خاطر بازگشایی کسب‌وکارها پس از سپری شدن موج اول صورت گرفته است.

طبق گزارش دانشگاه جانز هاپکینز، بیماری کووید-۱۹ دست کم دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر را در آمریکا مبتلا کرده و باعث مرگ بیش از ۱۲۰ هزار نفر در این کشور شده است.

تعداد مبتلایان این بیماری در جهان ۸.۹ میلیون و تعداد کشته‌شدگان ۴۶۶ هزار نفر بوده است.

دونالد ترامپ روز شنبه به هواداران خود در گردهمایی انتخاباتی در تالسای اوکلاهاما گفت که از مسئولین خواهش کرده آزمایش‌گیری را آهسته‌تر کنند چرا که تند و تند موارد مثبت پیدا می‌شود.

او حتی گفته دلیل این‌که آمریکا بیشتر از بقیه کشورهای دنیا بیمار و کشته دارد این است که آزمایش‌های بیشتری از بقیه جاها انجام می‌دهد.

© The Independent