نماینده مجلس شورای اسلامی: خدا کند اینستاگرام فیلتر شود

حسن نوروزی از عزم جدی مجلس برای فیلتر کردن اینستاگرام گفت

حسن نوروزی نماینده مجلس شورای اسلامی - عکس از خبرگزاری مهر

پر بیراه نیست اگر بگوییم که از ابتدای کار مجلس یازدهم بیشترین تمرکز نمایندگان مردم «فیلتر کردن» شبکه اجتماعی «اینستاگرام» در ایران بوده است. 

دیروز بود که وزیر ارتباطات مملکت به مجلس شورای اسلامی رفته بود و چنان آماج انتقادهای نمایندگان مجلس در موضوع عدم رسیدگی به فضای مجازی قرار گرفت که در جایی از حرف‌هایش و در توضیح دلیل پر اهمیت شدن این شبکه اجتماعی در ایران گفت که «اینستاگرام امروز به دلیل سیاست‌های ما به یک قطب تبدیل شده زیرا همه پلتفرم‌های دیگر از دسترس خارج شده‌اند».

با این حال به‌نظر می‌رسد انتقادهای مجلسی‌ها پس از توضیحات وزیر جوان هم خاموش نشده است و امروز، دوشنبه دوم تیرماه، برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی دوباره بر طبل تعطیلی اینستاگرام کوبیدند. 

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی در خصوص احتمال فیلتر اینستاگرام توسط مجلس یازدهم گفته «خدا کند این اتفاق بیافتد».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حسن نوروزی مدعی شده است که « فضای باز اینستاگرام و تلگرام تهدید برای جوانان است و این برای نظام شکنندگی دارد. کمیسیون حقوقی شکل گیرد به جد دنبال فیلتر اینستاگرام خواهیم بود». 

روز گذشته چند تن از همکاران حسن نوروزی گلایه‌های خود را متوجه نابه‌سامانی وضعیت فضای مجازی و اختصاص حجم گسترده پهنای باند به شبکه اینستاگرام کردند. گذشته هم رئیس سازمان تبلیغات اسلامی که به مجلس شورای اسلامی رفته بود با انتقاد شدید از وضعیت شبکه اینستاگرام تلویحا خواستار فیلتر شدن این شبکه محبوب اجتماعی نزد ایرانیان شده بود. 

در سال‌های گذشته و زمانی که تعداد کاربران شبکه اجتماعی تلگرام به دلیل فیلتر نبودن به شکل قابل توجهی بالا رفت، مقامات مملکتی حکم به فیلتر تلگرام دادند. حکمی که از قضای روزگار صادر کننده آن اکنون میان متهمان پرونده فساد گسترده در قوه قضاییه است. 

باید دید که مقامات جمهوری اسلامی اینستاگرام را هم مانند تلگرام فیلتر می‌کنند یا خیر. این در حالی‌ست که همواره و هم‌سان با فیلترینگ گسترده اینترنت در ایران و مسدود شدن دسترسی به شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و تلگرام باعث رونق گرفتن بازار فیلترشکن‌ها نیز شده است.

بیشتر از