فناوری جدید می‌تواند سگ شما را به ستاره فیلم‌ تبدیل کند

از حیوانات دیگری نظیر اسب، گربه، شیر و گرویل با این روش فیلم گرفته شده است

این تحقیق این امکان را فراهم می‌سازد تا افراد از سگشان بدون نیاز به دوربین‌های گران قیمت دیجیتالی تصویربرداری کنند- Bath University

پژوهشگران دانشگاه بث یک فناوری طراحی کرده‌اند که به افراد اجازه می‌دهد از سگ‌ خود به صورت دیجیتال تصویربرداری کنند.

این فناوری می‌تواند برای مقاصد مختلفی، از جمله کمک به دامپزشکان در تشخیص مشکلات حرکتی حیوانات و روند بهبود آنها، به کار گرفته شود.

همچنین، می‌توان از آن برای کارهای سرگرم‌کننده دیگری استفاده کرد، از جمله تصویربرداری دیجیتال از سگ‌ها برای نقش‌آفرینی در فیلم و بازی‌های ویدیویی؛ بدون آن که به استفاده از لباس‌های حرفه‌ای فیلم‌برداری برای حیوانات یا تجهیزات گران‌قیمت نیاز باشد.

دانشمندان علوم کامپیوتری حرکات ۱۴ نژاد مختلف سگ را، از جمله نژادهای لورچر و پاگ که همگی از ساکنان پناهگاه محلی حیوانات بودند، به صورت دیجیتال تصویربرداری کردند.

لباس‌های خاص فیلمبرداری که به طور ویژه برای سگ‌ها درست شده، به تن آنان پوشانده شد و از آنها هنگام انجام حرکات مختلف به عنوان بخشی از انجام اعمال همیشگی‌شان، تصویربرداری شد.

بعد یک مدل کامپیوتری طراحی کردند که می‌تواند به دقت ژست‌ها و حرکات سگ‌ها را پیش‌بینی کند و تمام اطلاعات مهم را بدون نیاز به استفاده از آن لباس، از حرکت سگ‌ها ثبت‌ کند.

به جای لباس فیلمبرداری، پژوهشگران می‌توانند از دوربین‌های (ویژه برای ضبط) عمق میدان و رنگ‌های اصلی استفاده کنند که در مقایسه با دوربین‌های معمولی، می‌تواند علاوه بر رنگ‌های قرمز، سبز و آبی، عمق میدان را هم در هر پیکسل ضبط کند.

قیمت این دوربین‌ها حدودا ۱۰۰ پوند است در حالی که ارزان‌ترین لباس فیلمبرداری تا حدود ۲ هزار پوند هزینه برمی‌دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سینآد کرنی، محقق و دانشجوی دکترا، گفت: «این اولین بار است که از تصاویر عمق میدان و رنگ‌های اصلی استفاده می‌شود تا  حرکت سگ‌ها تنها با استفاده از یک دوربین ضبط شود که در مقایسه با راه‌های سنتی تصویربرداری که نیاز به چندین دوربین دارند، بسیار به‌صرفه‌تر است.»

او ادامه داد: «این فناوری به ما اجازه می‌دهد حرکت حیوانات را مطالعه کنیم که کاربردهای مفید متفاوتی دارد، از جمله تشخیص لنگیدن یک سگ و زیر نظر گرفتن بهبود یافتن او در طول زمان. برای صنعت فیلم و سینما هم تحقیقات ما می‌تواند باعث خلق حرکت واقعی‌تر حیوانات مجازی در فیلم‌ها و بازی‌های ویدیویی شود. کسانی هم که سگ دارند، می‌توانند از این فناوری برای خلق نسخه سه بعدی دیجیتال حیوان خانگی خود بر روی کامپیوتر بهره جویند که خیلی کار سرگرم‌کننده‌ای است!»

از دیگر حیوانات، نظیر اسب، گربه، شیر و گوریل، نیز با استفاده از این فناوری تصویربرداری شده است.

هدف پژوهشگران این است که بانک اطلاعاتی خود را توسعه دهند تا نتایجی دقیق‌تر تولید کنند و همچنین این فناوری را برای استفاده غیرتجاری در دسترس عموم قرار دهند.

پروفسور دارن کاسکر، مدیر مرکز تصویربرداری، گفت: «گرچه تحقیقات زیادی درباره ارزیابی خودکار حرکات انسان بدون استفاده از لباس‌های خاص انجام شده، اما دنیای حیوانات اغلب نادیده گرفته شده است. تحقیق ما گامی رو به جلو در راستای تولید تصویر سه بعدی دقیق حرکات حیوانات با استفاده از فناوری‌هایی است که به ما اجازه می‌دهد به راحتی حرکت آنان را اندازه بگیریم. چنین اقدامی کاربردهای هیجان‌انگیز متعددی در زمینه‌های مختلف دارد؛ از علوم دامپزشکی گرفته تا بازی‌های ویدیویی.»

© The Independent

بیشتر از جهان