اتهام ترامپ به دموکرات‌ها: می‌خواهند اعدام پس از تولد را آزاد کنند

اغلب هواداران ترامپ با سقط جنین مخالفند

ترامپ در تولسای اوکلاهما

AFP

دونالد ترامپ در گردهمایی انتخاباتی خود در شهر تولسای ایالت اوکلاهاما که روز شنبه برگزار شد خطاب به هوادارانش گفت، دموکرات‌های موافق حق سقط جنین به دنبال قانونی کردن «اعدام پس از تولد» برای فرزندان ناخواسته هستند.

وی گفت: «آنها می‌خواهند آزادی مذهبی را به نابودی بکشانند. می‌خواهند صدای مؤمنان را خفه کنند، گوش فرزندان شما را با تلقین نفرت و دروغ درباره کشورمان پر کنند. آنها می‌خواهند از سقط جنین دیرهنگام به اعدام پس از تولد برسند.»

وی روز شنبه در این باره توضیح بیشتری نداد، اما پیشتر مدعی شده بود که اگر اقدام به سقط جنین ناموفق شود، پزشکانی هستند که نوزاد تازه به دنیا آمده را به قتل می‌رسانند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خبرگزاری آسوشیتدپرس پیشتر در یک مقاله راستی‌آزمایی در سال ۲۰۱۹ نوشته بود که گرچه کشتن نوزاد انسان غیرقانونی است، اما خودداری از درمان نوزاد بیماری که در اثر ناهنجاری‌های شدید دوره جنینی شانسی برای زنده ماندن ندارد در آمریکا غیرقانونی نیست.

مرکز پیش‌گیری و کنترل بیماری‌های آمریکا می‌گوید که در سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۴ مرگ ۱۴۳ نوزاد را به ثبت رسانده که پس از اقدام به سقط جنین، زنده به دنیا آمده بودند.

مخالفان سقط جنین در این کشور از راه لابی کردن با محافل قانون‌گذاری در تلاشند تا برای پزشکانی که اقدام به نجات جان چنین نوزادانی نمی‌کنند جریمه یا حتی مجازات زندان در نظر گرفته شود.

سال گذشته رئیس جمهور در سخنرانی سالانه خود در کنگره به غلط ادعا کرد که نیویورک اجازه می‌دهد «نوزاد چند لحظه پیش از تولد، از رحم مادر به زور بیرون کشیده شود».

وی در یک گردهمایی در فلوریدا که سال گذشته برگزار شد نیز گفته بود: «دموکرات‌ها به شدت فشار می‌آورند تا سقط جنین دیرهنگام قانونی شود تا بتوان کودک را از رحم مادر به زور بیرون کشید، حتی چند لحظه پیش از تولد طبیعی. تجسم کنید بچه متولد می‌شود و او را به زیبایی لای پتو می‌پیچید و به مادرش می‌گویید بچه اعدام شد.»

گزارش بیشتر از آسوشیتد پرس

© The Independent

بیشتر از جهان