تشکر سازمان بهداشت جهانی از بریتانیا برای معرفی دگزامتازون

دبیرکل سازمان بهداشت جهانی به‌کارگیری دگزامتازون را «دستاورد علمی نجات‌بخش» خواند

محققان در تلاشند این بیماری را با داروهایی که برای مقابله با سایر بیماری‌ها استفاده می‌شود، درمان کنند-CHRISTOPHER BLACK / WHO / AFP

تدروس ادهانوم، دبیرکل سازمان بهداشت جهانی با انتشار بیانیه‌ای از تلاش‌های دولت انگلستان و محققان دانشگاه آکسفورد و کادر بیمارستانی این کشور برای معرفی دگزامتازون به عنوان دارویی که سبب کاهش قابل توجه مرگ‌ومیر بیماران کووید ۱۹ می‌شود، تشکر کرد.

ادهانوم گفته که این رویداد می‌تواند یک «دستاورد علمی نجات‌بخش» باشد که فعلاً به کنترل نرخ مرگ‌ومیر در اثر این بیماری کمک می‌کند.

دگزامتازون از ترکیبات استروئیدی و ضدالتهاب است. استفاده از این دارو سبب یک‌سوم کاهش در مرگ بیماران آلوده به کرونا با اختلال حاد تنفسی شده است.

پیش‌تر چین نیز اعلام کرده بود که استفاده از دگزامتازون، نرخ مرگ این بیماری را به میزان ۲۰ درصد کاهش داده است.

دانشمندان می‌گویند که آگاهی از تأثیرات مثبت دگزامتازون سبب خواهد شد تا دست‌کم چهار تا پنج هزار نفر فقط در بریتانیا از خطر مرگ رهایی یابند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«پیتر هوربی» یکی از محققان دانشگاه آکسفورد می‌گوید که این دارو برای معالجه سایر بیماری‌ها و کاهش التهاب در بدن انسان به‌طور گسترده استفاده می‌شود.

وی افزود: «این دارو تنها دارویی است که تاکنون اثربخشی آن در کاهش تعداد مرگ‌ومیر ناشی از ویروس کرونا تأیید شده است.»

در حال حاضر هیچ واکسن یا داروی خاصی برای مبارزه با کرونا وجود ندارد ، اما محققان در تلاشند این بیماری را با داروهایی که برای مقابله با سایر بیماری‌ها استفاده می‌شود، درمان کنند.

بیشتر از