شبکه بی‌بی‌سی به علت بحران کرونا برنامه‌های خود را تکرار خواهد کرد

تعداد برنامه‌ها و نمایش‌های جدید به طور خاص در سال آینده کاهش خواهد یافت

تصویر لوگوی سازمان بی‌بی‌سی در کنار عکس‌های سفر به آفریقای  مستندسازان این مجموعه - SIMON MAINA / AFP

به گفته مدیران ارشد شبکه جهانی بی‌بی‌سی، این سازمان به علت تاثیر اپیدمی جهانی ویروس کرونا بر تولیدات رادیو و تلویزیون، ناچار به تکرار برنامه‌های خود شده است. 

جیمز پرانل مدیر رادیو و آموزش، با اشاره به این که این سازمان تلاش می‌کند تا فیلم‌برداری برای تولید برنامه‌ها دوباره از سرگرفته شود، اما گفته تاثیر کرونا بر زمان‌بندی برنامه‌ها در سال آینده شدیدتر خواهد بود. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او به کمیته دیجیتال، فرهنگ، رسانه و ورزش مجلس عوام بریتانیا گفته: «بله، ما باید بعضی برنامه‌ها را تکرار کنیم. علت اصلی این امر دشواری‌های بسیار فیلم‌برداری در شرایط کنونی است. در بخش برنامه‌های تلویزیونی کودکان، ما ناچار به لغو تعداد چشم‌گیری از برنامه‌های کمدی و درام شدیم که قرار بود فیلم‌برداری آن‌ها را تابستان جاری انجام دهیم.» 

او افزود: «ما سخت تلاش می‌کنیم تا با همکاری فعالان این صنعت و اداره دیجیتال، فرهنگ، رسانه و ورزش (DCMS)، تولیدات تلویزیونی را در اولین فرصت ممکن از سر گیریم.» 

او گفته مدیریت برنامه‌های رادیویی قدری آسان‌تر است چرا که ضبط برنامه‌های آن عملی‌تر است. 

آقای پرانل اما گفت باوجود پیش‌بینی‌های قبلی مبنی بر این که این شبکه شاید ناچار شود تنها به پخش خبر روی آورد، بخش اعظم سرویس این شبکه در طول اپیدمی جهانی فعال بوده و برنامه‌ها مطابق معمول پخش شده است. 

سریال تلویزیونی «ایست اندرز» (Eastenders) از جمله برنامه‌هایی است که انتظار می‌رود به علت اتمام ذخایر قسمت‌های جدید، دچار تکرار شود. 

کلر سامنر، مدیر سیاست‌گذاری بی‌بی‌سی گفت: «زمان‌بندی برنامه‌ها قرار است ترکیبی باشد و ما برای ضبط شوهای تلویزیونی با فرمت جدید در دوران اپیدمی عالم‌گیر از  نوآوری‌هایی استفاده خواهیم کرد.»

 او افزود: «شما ترکیبی از نمایش‌ها و برنامه‌هایی را خواهید دید که ما به آسانی می‌توانیم در این دوران بحران با ابتکار عمل تهیه کنیم و نیز برنامه‌های دیگری که می‌تواند زمان بیش‌تری به ما بدهد. تولید مجموعه جدید ایست اندرز اواخر ماه جاری دوباره آغاز می‌شود. اگرچه به زودی قسمت‌های آماده پخش تمام می‌شوند و ما قرار است برنامه‌های کلاسیک قدیمی را به جای آن عرضه کنیم.»‌

به گفته او به دلیل وضعیت زمان‌بندی تولید، تعداد برنامه‌ها و نمایش‌های جدید به طور خاص در سال آینده کاهش خواهد یافت. 

© The Independent

بیشتر از زندگی