ترامپ حکم اصلاحات در پلیس آمریکا را امضاء کرد

در این حکم از توسل پلیس به خفه کردن جلوگیری می‌شود

دونالد ترامپ، در مراسم امضای حکم اصلاحات پلیس آمریکا - REUTERS/Leah Millis

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا حكم اجرائی را برای اصلاح ساختار پلیس امضا كرد. در این حکم از توسل پلیس به خفه کردن جلوگیری می‌شود مگر اینکه «جان پلیس در خطر باشد».

 از سوی دیگر آسوشیتدپرس گزارش کرده که نمایندگان در مجلس سنای آمریکا نیز در حال آماده کردن بسته تغییرات رفتار پلیس آمریکا هستند. تلاش جمهوریخواهان برای آماده کردن سریع بسته تغییرات رفتارهای پلیس آمریکا در حالی در اولویت کاری قرار گرفته که اعتراضات خیابانی در بسیاری از شهرهای آمریکا به دلیل مخالفت با خشونت‌های پلیس و تبعیض نژادی به تهدید علیه امنیت ملی آمریکا بدل شده‌است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

میچ مک کانل رهبر اکثریت سنا دراین‌باره گفت که «جمهوریخواهان در حال ارائه یک پیشنهاد جدی برای اصلاح اجرای قانون هستند». 

دونالد ترامپ که در یک کنفرانس مطبوعاتی در شهر واشنگتن  سخن می‌گفت با اشاره به اینکه «ما با خانواده های قربانیانی که توسط پلیس کشته شده اند ، ابراز همدردی می کنیم».

ترامپ هم‌چنین تاکید کرد که «به شدت با کاهش بودجه برای بخش پلیس مخالف هستیم».

ترامپ گفت که «سیستم باید در همه ایالت های ایالات متحده احیا شود و آمریکایی ها خواهان نظم و عدالت هستند.»

 رئیس جمهور آمریكا پیش از این حمایت خود را از اصلاحات در قوانین پلیس اعلام كرده بود و خواستار ممنوعیت خفگی در هنگام دستگیری شده بود. وی هفته گذشته در مصاحبه با فاکس نیوز گفت که «دوست دارد ممنوعیت روش خفه شدن را شاهد باشد». 

ترامپ گفته بود که «من روش خفه کردن را دوست ندارم و  فکر می کنم به طور کلی خیلی خوب است که  این روش در پلیس پایان یابد.»

به دنبال کشته شدن فلوید به دست درک شاوین افسر پلیس آمریکا در شهر مینیاپولیس که ۲۶ ماه مه (۶ خرداد) رخ داد، آمریکا و بسیاری از کشورهای جهان در چند هفته اخیر شاهد تظاهرات در اعتراض به نژادپرستی و خشونت پلیس بوده‌اند. 

فلوید در حالی که پلیس سفیدپوست شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا آمریکا زانوی خود را بر گلوی او گذاشته بود، فریاد می‌زد «نمی‌توانم نفس بکشم». این جمله او به شعار اصلی معترضان در سراسر جهان بدل شد.

 در پی مرگ وی، موجی از اعتراض‌های گسترده ضد تبعیض نژادی این کشور و سراسر جهان را فراگرفت.