بازگشت موفقیت آمیز گروه پاپ «جوناس برادرز»

سه برادر، دوباره با آلبومی عامه‌پسند با سبکی بین شاد و ملایم به صحنه آمدند

این که اعضای یک گروه موسیقی پس از مدتی جدایی دوباره گرد هم جمع بشوند، موضوع تازه­ای نیست. در حالی که «بک استریت بویز» بیستمین سال انتشار آلبوم پرطرفدار «هزاره» را جشن می­گیرد، «وست لایف»، «بوی زون» و «تیک دت» همگی در حال برگزاری تورهای بزرگ در سال ۲۰۱۹ هستند. در این میان اما، بازگشت دوباره گروه موسیقی‌ متفاوتی که یک دهه پس از تمام این گروه‌ها شکل گرفته، احتمالا بزرگترین و قابل توجه‌ترین اتفاق در این زمینه است.

موسیقی «جوناس برادرز» از آن جنسی نبوده که منتقدان آن را جدی بگیرند. در سال ۲۰۰۵ این سه برادر تین­ایجرهای مورد علاقه­ی نوجوانانی بودند که شهرت بیشتری پیدا کردند، مثل هیلاری داف، مایلی سایرس و دمی لوواتو (بازیکنان فیلم «کمپ راک» دیزنی) که تولیدات کلوپ دیزنی بودند. بعد از انتشار چهار آلبوم با کیفیت‌های متفاوت، اعضای گروه تصمیم گرفتند که فعالیت هنری­ را به صورت فردی ادامه دهند. سپس، در سال ۲۰۱۲ با انتشار آلبوم جدیدی بازگشت دوباره­ی گروهشان را اعلام کردند، اما یک سال بعد باز از هم جدا شدند و «نیک» و «جو» بر روی پروژه­های دیگری متمرکز شدند.

به‌رغم تمام این موفقیت­ها و فروش میلیون­ها آلبوم، حالا بعد از گذشت مدتی و تثبیت هویت هنری فردی و یافتن شریک زندگی («جو» با «سوفی ترنر» بازیگر سریال «بازی تاج و تخت»، «نیک» با «پریانکا چوپرا»ی بازیگر و «کوین» با شخصیت تلویزیونی آمریکایی «دنیل دلیاسا» ازدواج کرده­اند)، به نظر می­رسد برادران جوناس در مسیر حرفه­ای خود به نقطه عطفی رسیده­اند.

«واله و شیدا» (Sucker)، اولین ترانه­ی آلبوم «شادی آغاز می­شود»، در تاریخ موسیقی، سی و چهارمین ترانه­ای است که به محض انتشار در صدر لیست بیل بورد پرفروشترینها قرار گرفت. این ترانه همچنین تنها ترانه­ی صدرنشین گروه تا به حال است. این صدرنشینی ممکن است به دلیل نوستالژی و یا هیجان بازگشت آنها باشد، اما شاید هم به این خاطر باشد که آلبوم «شادی آغاز می­شود» شامل بهترین ترانه­هایی است که این گروه تاکنون اجرا کرده است.

این آلبوم مجموعه­ای از آهنگ­های شادِ تند و ملایم در رده­ی کارهای «زین ملیک»، «پست مالون» و «دریک» است. آلبوم با «واله و شیدا» شروع می شود. «نیک جوناس» با صدای زیر معرکه­اش شروع به خواندن می­کند، بعد در یک توازن عالی صدای هر سه در هم تنیده می­شود و شروعی کوبنده و قوی را برای آلبوم رقم می­زند. در ادامه، آهنگ «با حال»(Cool)، سرود تابستانی ملایمی است که با اشارات متعدد به فرهنگ پاپ، بنیان پویایی برای بقیه آلبوم ایجاد می‌کند.

گروه با به کار گرفتن «رایان تِدِر» از گروه «وان ریپابلیک» شاهکار کرده است. تِدِر آهنگ­های پرطرفدار بزرگترین خواننده­های پاپ همچون اَدِل، بیانسه، کامیلا کابیلو، مارون فایو، تیلر سوئیفت و غیره را ساخته است. آلبوم یکدست و روان با ترکیبی از اِلمان‌های «موج جدید دهه­ی هشتاد»، هیپ هاپ و رِگه است بدون اینکه احساس کنی کاری تقلیدی و یا تکراری گوش می­کنی.  

«گِرِگ کرستین» با مهارتش در پاپ چندبافتی در آهنگ­هایی همچون «هر لحظه» (Every Single Time) در این آلبوم همکاری دارد.

در آهنگ «بیگانگان» (Strangers) آلبوم بخشی از تحرکش را از دست می‌دهد، اما حتی با وجود این اشکال، نمی­توان در مقابل هارمونی­اش مقاومت کرد. این بهترین آلبوم پاپ گروهی است که پس از مدتها به صحنه بازگشته و احتمالا یکی از بهترین آلبوم­های پاپ سال است.

© The Independent

بیشتر از موسیقی