پیش بینی قطع شدن سر مجسمه کرستوف کلمب در کارتون سیمپسون‌ها

طرفداران کارتون سیمپسون‌ها مدعی هستند که ابتدا در این کارتون سر مجسمه کرسیتوف کلمب جدا شده است

روز ۱۰ ژوئیه سرِ مجسمه کلمب در بوستون از تنش جدا شد- Tim Bradbury / Getty Images via AFP

هواداران کارتون خانواده سیمپسون‌ گفته‌اند که این مجموعه، قطع شدن سر مجسمه کرستف کلمب را «پیش‌بینی» کرده بود؛ اتفاقی که این هفته در شهر بوستون ایالت ماساچوست رخ داد.

در قسمت «کله سخن‌چین» از فصل اول این مجموعه، بارت سیمپسون را می‌بینیم که سر مجسمه یِبِدیا اسپرینگفیلد، کاشف شهر افسانه‌ای کارتونی اسپرینگفیلد را از بدن جدا می‌کند.

تظاهرات‌کنندگان روز ۱۰ ژوئیه به مجسمه کلمب در بوستان واترفرانت شهر بوستون حمله کردند. سر این مجسمه همانند مجسمه یبدیا اسپرینگفیلد شبانه از تنش جدا شد.

کلمب کاشفی ایتالیایی است؛ شخصیتی که حالا بیشتر به علت خشونت گسترده‌ای که در حق ساکنان اصلی آمریکا به خرج داده بود، جنجالی شده است.

هواداران کارتون خانواده سیمپسون فوراً در فضای مجازی به مقایسه جزئیات این دو اتفاق پرداختند. یک نفر نوشت: «خانواده سیمپسون دوباره پیش‌بینی کرد. پیش‌گویی‌شان درست از آب درآمد.»

شخص دیگری به شوخی نوشت: «ممنونیم کریستف کلمب، اما خانواده سیمپسون اول این کار را کرد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این کارتون که مدت‌ها از تلویزیون پخش می‌شد، حالا به خاطر قدرت «پیش‌گویی» آینده معروف شده است و ظاهراً صحنه‌های بسیاری از اخبار روز دنیا را می‌توان در قسمت‌های مختلف این مجموعه دید که انگار آن‌ها را پیش‌بینی کرده است.

انتخاب دونالد ترامپ به ریاست جمهوری ایالات متحده، اختراع ساعت هوشمند و ادغام دو شرکت دیزنی و فاکس در سال ۲۰۱۹، فقط بخشی از رویدادهایی است که پیش از وقوع در دنیای واقعی، در این مجموعه به تصویر کشیده شده بود.

اوایل امسال برخی هواداران مدعی شدند که این مجموعه شیوع ویروس کرونا را نیز در یکی از قسمت‌های اولش به نام «مارج بازداشت می‌شود»، پیش‌گویی کرده است.

اما در قسمت مذکور ویروس واگیردار از اوساکای ژاپن به ایالات متحده می‌رود، نه از ووهان چین که طبق برخی نظریه‌ها منشأ کرونا بوده است.

اخیراً ویدیویی از هومر سیمپسون درآمده است که می‌گوید: «این سال نحس بالاخره کی تمام می‌شود؟» و مردم به شوخی آن را پیش‌گویی بحران‌های متعددی می‌خوانند که در سال ۲۰۲۰ رخ داد.

© The Independent

بیشتر از جهان