همدردی شهبانو فرح پهلوی با خانواده جان‌باختگان اخیر در ایران

پیام شهبانو فرح پهلوی در واکنش به خودکشی دو شهروند ایرانی

شهبانو فرح پهلوی - VALERY HACHE / AFP

شهبانو فرح پهلوی، آخرین ملکه ایران، در واکنش به اخبار خودکشی چندتن از شهروندان ایرانی در شهرهای مختلف کشور واکنش نشان داد.

شهبانو فرح پهلوی در این پیام با اشاره به خبر خودسوزی جانبازی در کرمانشاه و هم‌چنین خبر تلخ خودکشی کارگر شرکت نفت در شهر هویزه استان خوزستان همدردی خود را با خانواده این شهروندان ابراز کرد.

متن پیام شهبانو پهلوی: 

«با اندوهی فراوان آگاه شدم که هم میهن جانباز جنگ هشت ساله عراق با ایران، روانشاد جهانگیر آزادی میان کوهی با خودسوزی در مقابل بنیاد شهید کرمانشاه به زندگی خود خاتمه داده است. سپس کارگر نگهبان چاه های نفت، عمران محمدی روشن به سبب پرداخت نشدن دستمزد، خود را در کنار چاه نفت در خوزستان حلق آویز کرد. در کشوری که به دلیل بیدادگری اجتماعی و ارزش نگذاشتن به خواسته های شهروندان دو نفر هم میهن به این شکل جانگداز به زندگی خود پایان بدهند، نماینگر این است که جامعه به نقطه ای رسیده که جز خود سوزی و خودکشی راهی ند ارد. زمانیکه مردم بی پناه مرگ را بر این شکل زندگی ترجیح دهند و رنج مردن را از زجر زندگی کمتر بدانند، این نشانه سقوط در پرتگاهی است که حکومت تنها مسئول و جوابگوی آن می باشد. با تسلیت به خانواده این جانباختگان، برای همه مردم ایران آرزوی ایرانی آباد، آزاد و رفاه عمومی برای تمامی شهروندان دارم.»

 فرح پهلوی

بیشتر از