شاهزاده فیلیپ همسر ملکه بریتانیا در یونان به دنیا آمد

این عضو خانواده سلطنتی بریتانیا روز ۱۰ ژوئن ۱۹۲۱ در جزیره کورفو یونان به دنیا آمد

شاهزاده فیلیپ دوک ادینبرا به مناسبت تولد نود‌ونه سالگی‌اش عکسی رسمی از خود و ملکه بریتانیا منتشر کرده است. در این عکس که به مناسبت تولد این عضو خانواده سلطنتی در روز ۱۰ ژوئن گرفته شده، شاهزاده فیلیپ و همسرش، ملکه بریتانیا در محوطه بیرونی کاخ ویندزور کنار یکدیگر ایستاده‌اند. 

در عکس تولد نودونه سالگی شاهزاده فیلیپ، ملکه بریتانیا لباسی گلدار و به رنگ روشن بر تن دارد، با گل سینه‌ الماس «کالینال وی» به شکل قلب. در حالی که همسر او شاهزاده فیلیپ با کت و شلواری شیک، پیراهن و کراوات و شلوار خاکستری رنگ، کنار او ایستاده و دست‌هایش را به پشت گره زده است. 

این اولین عکس منتشر شده از او پس از مرخصی از بیمارستان خصوصی در شب کریسمس سال گذشته است. شوهر ملکه بریتانیا چهار شب به علت «داشتن پیش‌زمینه بیماری» در بیمارستان بستری شد. 

دوک ادینبرا که از سوی ملکه با عنوان «قدرت و ماندگاری» او توصیف شده، هم‌زمان با دوران قرنطینه کرونا وارد یک‌صدمین سال زندگی خود شده است. اگرچه او هم‌زمان با اپیدمی ویروس کرونا به فعالیت‌های خود ادامه داده و در مراسم مختلف شرکت می‌کند. 

جو لیتل، سردبیر مجله مجستی، گفته این زوج سلطنتی احتمالا از این دوران به عنوان فرصتی برای «پیوند دوباره» استفاده می‌کنند. 

او گفته: «این یک هم‌گرایی سلطنتی فوق‌العاده است. روز چهارشنبه توجه زیادی به او معطوف می‌شود، درست به اندازه دوک ادینبرا.» 

دوک بلندمدت‌ترین ازدواج و همسر در تاریخ نظام سلطنتی بریتانیا و هم‌چنین مسن‌ترین شریک در دوران سلطنت حاکم است. شاهزاده فیلیپ در بیانیه‌ای نادر در ماه آوریل گذشته، از کسانی که با اپیدمی عالم‌گیر کرونا در بریتانیا مبارزه می‌کنند و به ادامه خدمات ضروری در کشور کمک می‌کنند، تقدیر کرد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این اظهارات، که اولین بیانیه رسمی او از زمان بازنشستگی در سال ۲۰۱۷ محسوب می‌شود، امور پزشکی و علمی حیاتی و فوری در دوران اپیدمی بریتانیا را به رسمیت شناخته است. 

این عضو خانواده سلطنتی بریتانیا روز ۱۰ ژوئن ۱۹۲۱ در جزیره کورفو یونان به دنیا آمد. پدر و مادرش شاهزاده اندرو یونان و شاه‌دخت آلیس بتنبرگ بودند. دوران کودکی او با تلاطم سیاسی همراه بود. خانواده‌اش پس از کودتای نظامی در یونان که به سرنگونی پادشاه کنستانتین اول، عموی فیلیپ منجر شد، به تبعید رفتند. 

شاهزاده فیلیپ در سال ۱۹۲۸ میلادی به انگلستان نقل مکان کرد تا با اقوام خود زندگی کند و در مدرسه چیم پرپ، تحصیل کند. او پیش از این یک سال در مدرسه سایلم در آلمان درس خواند و سپس در مدرسه گوردن استون در مورای شایر ثبت‌نام کرد. 

بعدها به نیروی دریای سلطنتی پیوست و وقتی دانشجوی دانشکده افسری بود، همسر فعلی، شاه‌دخت الیزابت ۱۳ ساله را ملاقات کرد.  

او در جنگ جهانی دوم با سربلندی خدمت کرد و دوستی‌اش با الیزابت رفته‌رفته به عشق تبدیل شد. 

این زوج سلطنتی چهار ماه پس از اعلام رسمی نامزدی خود، در سال ۱۹۴۷ میلادی در کلیسای وست مینستر ابی پیمان زناشویی بستند. 

پنج سال از ازدواج‌شان گذشته بود که جورج پنجم پادشاه بریتانیا در تاریخ دوم ژوئن ۱۹۵۳ چشم از جهان فروبست و الیزابت رسما به عنوان ملکه بریتانیا بر تخت نشست. 

© The Independent

بیشتر از زندگی