دولت بلژیک به مردم بلیط رایگان قطار می‌دهد

قرنطینه در بخش‌های بزرگی از کشور بلژیک لغو شد

بلیط‌های رایگان قطار از روز اول ماه ژوئیه تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۰ معتبر خواهد بود-Kenzo TRIBOUILLARD / AFP

بلژیک در حالی از مقررات قرنطینه ویروس کرونا خارج می‌شود که دولت این کشور به منظور تقویت اقتصاد بلیط قطار رایگان در اختیار مردم می‌گذارد.

به کلیه ساکنان این عضو اتحادیه اروپا تعداد ۱۰ بلیط قطار رایگان به نقاط مختلف کشور داده خواهد شد.

اهدای بلیط‌های رایگان قطار که در طول آخر هفته به توافق اعضای کابینه رسید، بخشی از اقدامات دولت از جمله کمک‌هزینه‌های بیشتر و کاهش مالیات افزوده به منظور ترغیب فعالیت‌های اقتصادی است.

بلیط‌های رایگان قطار از روز اول ماه ژوئیه تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۰ معتبر خواهد بود. هدف این طرح تشویق مردم به سفر در آخر هفته‌ها و تزریق سرمایه در صنایع تضعیف شده گردش‌گری است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما این طرح موجب بروز جنجال‌هایی نیز شده است. موسسه «اس ان سی بی» مالک خطوط قطار بلژیک می‌گوید در این مورد با این شرکت مشورت نشده است.

سوفی دوتوردوار، رییس خطوط راه‌آهن بلژیک روز یک‌شنبه در شبکه‌های اجتماعی ضمن انتقاد از برخورد دولت، در مورد اجتماع بیش از حد مردم (در قطارها) هشدار داد.

خانم دوتوردوار در پستی در توییتر گفت: «این که این تصمیم روز گذشته بدون مشورت (با ما) اتخاذ شد سؤالات بسیاری را بر می‌انگیزد.«

شرکت اس ان سی بی خواهان مشاوره فوری و دریافت کمک برای پیش‌گیری از اجتماع بیش از حد مردم در سکوها و داخل قطارهاست.

اگر تمام صاحبان بلیط رایگان از سفرهایشان استفاده کنند، این طرح باعث ۹۶ میلیون سفر اضافی خواهد شد.

کین گینز، وزیر دادگستری بلژیک می‌گوید: «هدف، ترغیب گردش‌گری داخلی بود زیرا استفاده از خطوط قطار به شدت کاهش یافته است. امیدوارم همه چیز به خوبی پیش برود و ما بتوانیم ایمنی مسافران را تضمین کنیم.»

او هم‌چنین ضمن پوزش از عدم مشورت با شرکت اس ان سی بی گفت که باید با خانم دوتوردوار تماس گرفته می‌شد.

بلژیک روز دوشنبه بخش اعظم مقررات قرنطینه‌اش را لغو کرد و اجازه داد می‌خانه‌ها و رستوران ها با اعمال ملاحظات و حفظ فاصله اجتماعی بازگشایی شوند.

بلژیک در روز ۱۸ ماه مارس وارد قرنطینه کامل شد. به نظر می‌رسد این اقدام با توجه به این که آمار مرگ‌ومیر ناشی از ویروس کرونا از ۱۱ ماه مه افزایش نیافته، موفقیت‌آمیز بوده است.

© The Independent

بیشتر از جهان