روزنامه وابسته به ایندیپندنت ۱۵۰ هزار پوند به استارت‌آپ‌ها می‌دهد

این اقدام روزنامه «ایونینگ استاندارد»، «روح لندن» نام دارد

این روزنامه با یکی از اصلی‌ترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر بریتانیا به نام «تریپل پوینت» همکاری می‌کند- Getty

روزنامه «ایونینگ استاندارد» که روزنامه خواهر «ایندیپندنت» محسوب می‌شود، امروز تلاشی عمده آغاز کرد تا «اوبر» یا «دلیورو»ی بعدی را پیدا کند و بودجه آن‌را تامین کند. 

این روزنامه با یکی از اصلی‌ترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر بریتانیا به نام «تریپل پوینت» همکاری می‌کند تا میزان ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار پوند به نویدبخش‌ترین ایده مربوط به استارت‌آپ‌های دنیای فن‌آوری ارائه کند.

این صندوق در پلاتفرمِ کیک‌استارت و با نام «روح لندن» آغاز شده است، در حالی که استارت‌آپ‌ها زمانی پرچالش را پشت سر می‌گذارند. سرمایه‌گذاران در فضای عدم قطعیت اقتصادی که بحران کووید به میان آورده در هراس از سرمایه‌گذاری هستند.

اما با این‌که تامین بودجه دشوار از کار درآمده، این بحران فرصت‌های عظیمی برای کارآفرینانی در زمینه‌هایی چون فن‌آوری بهداشتی، فن‌آوری آموزشی و فن‌آوری فروش فراهم کرده است، چرا که صنایع مختلف در تقلا برای ادامه فعالیت خود در شرایط محدودی هستند که سیاست‌های قرنطینه و دورکاری پیش آورده است. 

آقای دانیل کردناس کلارک از «تریپل پوینت» می‌گوید کووید۱۹ هزینه آغاز کسب و کار را پایین آورده چرا که اجاره دفتر و نرخ تبلیغات ارزان شده و فرصت‌های بزرگی برای شرکت‌های استارت آپ ایجاد شده است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او افزود: «جهان امروز با جهان پیش از قرنطینه متفاوت است و شیوه انجام تقریبا تمام کارها عوض شده است. این تغییر گستره‌ای از فرصت‌ها برای استارت‌آپ‌های مبتکرانه و کارآفرینان خلاق ایجاد کرده است. شرکت «تریپل پوینت» خرسند است که در همکاری با روزنامه «ایونینگ استاندارد» به تامین مالی نسل بعدی بنیان‌گذاران با استعداد در این زمان دشوار بپردازد.»

برخی از چشمگیرترین موفقیت‌های دنیای کسب و کار در زمان رکود اقتصادی صورت گرفته‌اند. حدود ۲۰ مورد از شرکت‌های معروف به «یونیکورن» (استارت‌آپ‌هایی که ارزش‌شان به بالای ۱ میلیارد دلار رسیده است) در سیاه‌ترین روزهای بحران مالی جهانی آغاز به کار کردند. از آن جمله می‌توان به ایر بی اند بی، اسلک، پینترست و همچنین اوبر اشاره کرد.

راس شا، از گروه لابی «تک لندن ادووکیتز» گفت: «این ابتکاری بسیار محبوب خواهد بود. ما شنیده‌ایم که بسیاری از استارت‌آپ‌ها در کار دریافت بودجه مشکل دارند و بیشتر از همه آن‌هایی آسیب می‌بینند که در مراحل اولیه کسب و کار خود قرار دارند. این صندوق هم دقیقا همین افراد را هدف گرفته است.‌»

دولت بریتانیا متوجه اهمیت شرکت‌های جدید در اشتغال کسانی که انتظار می‌رود در ماه‌های پیش رو شغل خود را از دست بدهند هست. این دولت در «صندوق آینده» خود ۵۰۰ میلیون پوند برای شرکت‌های نوپا کنار گذاشته است. 

«صندوق آینده» با موجی از درخواست‌ها مواجه شده و کارآفرینان نیز از آن استقبال کرده‌اند. اما این صندوق تنها قابل دسترس شرکت‌هایی هست که از پیش ۲۵۰ هزار پوند سرمایه‌گذاری خصوصی جمع‌آوری کرده باشند.

با این حساب بسیاری از استارت‌آپ‌های نوپا همچنان در تقلا برای جمع‌آوری پول هستند. 

تیم سرمایه‌گذاری «تریپل پوینت» برندگان را تعیین می‌کند و به درخواست‌کنندگان ۱۰ روز کاری فرصت می‌دهد که پاسخ بدهند. پروژه‌های موفق پول خود را ظرف ۲۱ روز دریافت خواهند کرد.

این پروژه در دسترس شرکت‌هایی قرار دارد که بتوانند ارزش ۱ تا ۱.۵ میلیون پوندی خود را توجیه کنند و پیش از این جمع‌آوری پول نکرده باشند.

روند طوری طراحی شده است که تا جای ممکن سر راست باشد. درخواست‌کنندگان فرمی ساده را پر می‌کنند و معرفیِ شرکت خود را در وب‌سایت موجود بالاگذاری می‌کنند (این معرفی در دنیای استارت‌آپ‌ به «پیج دِک» معروف است.)

© The Independent

بیشتر از اقتصاد