گزارش جدید وضعیت پزشکی ترامپ می‌گوید او «کاملا سالم» است

مصرف داروی جنجالی «هیدروکسی کلروکین» برای ترامپ عوارض جانبی به دنبال نداشته است

ترامپ برای پیشگیری از ابتلا به کووید۱۹ هیدروکسی‌کلروکین مصرف کرد- MANDEL NGAN / AFP

کاخ سفید اطلاعات مربوط به آزمایش سالانه سلامتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور را منتشر کرد. نتیجه آزمایش حاکی است که مصرف داروی ضد مالاریای هیدروکسی‌کلروکین، به‌عنوان پیشگیری از کووید-۱۹، هیچ عوارض جانبی بر او نداشته است. 

به گفته نتیجه این آزمایش فیزیکی، وزن ترامپ ۱۱۰ کیلوگرم و قد او ۱۹۰ سانتیمتر است. 

رئیس‌جمهور آمریکا در ماه نوامبر برای انجام بررسی وضعیت سلامتی و انجام آزمایش‌های لازم، به شکل سرزده به مرکز پزشکی والتر رید رفت و برای دو ساعت تحت آزمایش بود. آزمایش‌های تکمیلی سپس در کاخ سفید بر روی او انجام شد. 

دکتر شان کانلی، پزشک رئیس‌جمهور، در گزارشی درباره وضعیت سلامتی رئیس‌جمهور نوشت:‌ «هیچ یافته‌ جدید و چشمگیر و یا تغییری در گزارش مشاهده نشده است.» کایلی مک‌اننی، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید، پس از انتشار گزارش سالانه وضعیت فیزیکی رئیس‌جمهور گفت، آقای ترامپ «سالم» است. 

 گزارش پزشکی همچنین نشان داد که رئیس‌جمهور داروی هیدروکسی‌کلروکین مصرف می‌کند. ترامپ ماه گذشته اعلام کرد که برای پیشگیری از ابتلا به کووید۱۹، شروع به مصرف این دارو کرده است. 

دکتر کانلی نوشت:‌ «به دنبال ابتلای دو کارمند کاخ سفید در ماه می، رئیس‌جمهور برای دو هفته شروع به مصرف هیدروکسی‌کلروکین، همراه با زینک و «ویتامین دی» کرد. این اقدام پس از مشاوره با اعضای گروه پزشکی و تحت نظر متخصصان قلب صورت گرفت.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دکتر کانلی افزود:‌ «رئیس‌جمهور این دوره را به‌خوبی و بدون عوارض جانبی سپری کرد.» 

هیدروکسی‌کلروکین از سوی رئیس‌جمهور و دیگر مقام‌های رسمی به‌عنوان یک داروی تعیین‌کننده اعلام شد که به شکل بالقوه می‌تواند با نشانه‌های ویروس کرونا مقابله کرده یا آن‌ها را از بین ببرد؛ اما مطالعاتی که پس‌ازآن انتشار یافت، حاکی از نتایج متفاوت است. 

دانشمندان دانشگاه مینه‌سوتا و کانادا، ۸۲۱ نفر را مورد آزمایش قراردادند که در معرض بیماران مبتلا به ویروس کرونا قرار داشتند. این اولین مطالعه بالینی تحت کنترل در آمریکا به شمار می‌رود و طی آن  برخی از افراد به شکل اتفاقی مورد تجویز هیدروکسی‌کلروکین قرار گرفتند و به بقیه شبه دارو دادند. 

نتیجه این تحقیق که قرار است روز چهارشنبه در نشریه پزشکی نیوانگلند چاپ شود می‌گوید، هیدروکسی‌کلروکین تأثیر مضاعفی بر شبه دارو در افراد نداشته است. 

به گزارش سی ان ان، پس از گزارش اولیه وضع سلامتی آقای ترامپ، گفته شد که رئیس‌جمهور نوع شایعی از بیماری قلبی را دارد. پزشک رئیس‌جمهور تغییر سبک زندگی و دوز بالاتری از داروی را برای او پیشنهاد کرد که می‌تواند به کاهش کلسترول بیانجامد. 

تازه‌ترین گزارش وضع سلامتی رئیس‌جمهور نشان داده که درجه کلسترول آقای ترامپ اکنون ۱۶۷ با غلظت لیپوتین زیر ۱۰۰ است که حاکی از سلامتی است. 

© The Independent

بیشتر از جهان