به دنبال شناسایی موارد جدید کرونا، قرنطینه به کره‌جنوبی بازمی‌گردد

کره‌جنوبی بزرگ‌ترین جهش در شمار مبتلایان به کرونا در ۵۰ روز اخیر را گزارش داد

کمتر از یک ماه پیش، تعطیلی سرتاسری کره جنوبی در تاریخ ششم مه پایان یافت-Ed JONES / AFP

کره‌جنوبی از بزرگ‌ترین جهش در شمار مبتلایان به ویروس کرونا در بیش از ۵۰ روز گزارش داده و این امر دولت را بر آن داشته تا مقررات فاصله‌گذاری اجتماعی را در برخی مناطق خاص، برای دو هفته مجددا برقرار کند.

به گفته مرکز کنترل و پیش‌گیری از بیماری‌های کره جنوبی، در روز پنج‌شنبه، ۷۹ مورد جدید ابتلا گزارش شد که از این میان ۶۷ نفر در سئول و حومه آن بوده است.

در تاریخ ۱۲ مه، خوشه جدیدی از ابتلا در یک مرکز لجستیک در بوچئون‌سی در استان گیئونگی شناسایی شد. در میان موارد جدید شناسایی شده در روز پنج‌شنبه، ۴۶ مورد به مرکز انبار جنس کوپانگ مربوط بودند و شمار کلی موارد ابتلا را به ۸۲ رساندند.

پارک نئونگ‌هو، وزیر بهداشت کره‌جنوبی روز پنج‌شنبه اعلام کرد که مقررات سخت‌گیرانه فاصله‌گذاری اجتماعی در سئول، اینچئون و استان گیئونگی تا ۱۴ ماه ژوئن مجددا برقرار می‌شود تا جلوی انتشار بیشتر ویروس کرونا گرفته شود.

کمتر از یک ماه پیش، تعطیلی سرتاسری کره جنوبی در تاریخ ششم مه پایان یافت. کره‌جنوبی از آن زمان مقررات قرنطینه را به تدریج تسهیل کرد اما ظهور دوباره ویروس کرونا ممکن است تهدیدی برای برخی مناطق بوده و موجب تعطیلی مجدد آن‌ها شود.

به گفته نشریه کره هرالد، باشگاه‌های شبانه، عبادتگاه‌ها، موزه‌ها، تئاترها و پارک‌هادر مناطق پرخطر، برای دو هفته آینده بسته خواهند بود و شرکت‌ها و ادارات ترغیب شده‌اند تا امکان کار از خانه و برنامه‌های کاری آسان‌تری را برای کارمندان‌شان درنظر گیرند.

مسؤولان، مراکز آموزشی و کافه‌‌های بازی را  که در میان کودکان و جوانان پرطرفدارند به تعطیلی ترغیب کرده‌اند و دولت قصد دارد در کوتاه‌ترین زمان ممکن، دانش‌آموزان را به مدارس بازگرداند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وزارت آموزش کره‌جنوبی روز چهارشنبه گفت که بازگشایی کلاس‌ها در ۵۶۱ مدرسه در کل کشور، به علت نگرانی از شیوع ویروس، به تاخیر افتاده است.

انجام آزمایش بر بیش از چهار هزار نفر کارکنان مرکز انبار کوپانگ، روز پنج‌شنبه نیز ادامه یافت. کوون جون‌ووک، معاون مرکز کنترل و پیش‌گیری بیماری‌های کره جنوبی گفت باور بر این است که شماری از افراد در این مرکز مقررات فاصله‌گذاری اجتماعی و قوانین پیش‌گیرانه، از جمله زدن ماسک را رعایت نکرده‌اند.

جئونگ اون-کیونگ مدیر این مرکز نیز تاکید کرد که با افزایش فعالیت مردم، مشکلات ردیابی سرایت ویروس دشوارتر می‌شود.

او گفت:‌ «ما تمام تلاش‌مان را برای رهگیری و اجرای مقررات پیش‌گیرانه انجام می‌دهیم اما همه این تلاش‌ها محدودند.»

او گفت:‌ «در مناطقی که ویروس در حال چرخش است، نیاز به فاصله‌گذاری اجتماعی حداکثری وجود دارد تا مردم از اماکن عمومی و دیگر فضاهای شلوغ پرهیز کنند.»

مرکز کنترل و پیش‌گیری از بیماری‌ها هم‌چنین گفت: «افرادی که به اماکن عمومی و جاهایی رفته‌اند که مبتلایان تاییدشده نیز به آن‌جاها رفته بودند، مورد انجام تست گسترده قرار می‌گیرند تا در اسرع وقت انتشار ویروس مهار شود.»

کره‌جنوبی به دلیل عمل‌کردش در انجام گسترده تست و ردیابی افراد مبتلا و تماس‌هایشان که کمک کرد این کشور از انجام قرنطینه طولانی مشابه دیگر کشورها دور بماند، مورد ستایش قرار گرفته است.

اما با افزایش موارد ابتلا برای سومين روز پیاپی، مقام‌های بهداشتی این کشور خواستار برقراری مجدد مقررات فاصله‌گذاری اجتماعی بر شهرهای بزرگ شده‌اند.

هم‌چنین برای سیاست‌گذاری بهتر و جلوگیری از انتشار ویروس به دیگر مراکز و فروشگاه‌های بزرگ، معاینه دقیق در محل، در مراکز و انبارهای بزرگ در سرتاسر کشور بر افراد انجام می‌شود.

© The Independent

بیشتر از جهان