خامنه‌ای با تشبیه اسرائیل به «کرونا» خواستار نابودی «ویروس» شد

رهبر جمهوری اسلامی: «جهاد» در سراسر فلسطین گسترش یابد

آیت‌الله علی خامنه‌ای در سخنرانی روز قدس که به دلیل همه‌گیری کووید-۱۹ و لغو راهپیمایی این روز از صدا و سیما پخش شد، با تشبیه «صهیونیسم به  کرونا» مدعی شد این «ویروس» به زودی ریشه‌کن می‌شود. او همچنین خواستار «تداوم مبارزه و گسترش عرصه جهاد در همه سرزمین‌های فلسطینی» شد.

رهبر جمهوری اسلامی در حالی این اظهارات را مطرح می‌کند که آمریکا، اتحادیه اروپا و اسرائیل در موضعی مشترک اظهار نظرهای چند روز اخیر او در آنچه که تشویق ترور و یهودی ستیزی خوانده شده را «به شدت» محکوم کرده‌‌اند.

پوستر طراحی شده امسال به مناسبت روز قدس که در وب‌سایت دفتر رهبر جمهوری اسلامی منتشر شد، حاوی عبارت «راه‌حل نهایی» بود: کلیدواژه آلمان نازی برای کشتار جمعی یهودیان در جنگ جهانی دوم و فاجعه «هولوکاست».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خامنه‌ای که پیش‌تر کرونا را «ویروس منحوس» خوانده بود، در سخنرانی امروزخود مدعی شد: «باید با واقعیت‌های مهلک مبارزه کرد و همانطور که امروز انسان‌های با شعور، مبارزه با کرونا را واجب می‌دانند، مبارزه با ویروس دیرپای صهیونیسم نیز ضروری است و دیری نمی‌پیماید که این ویروس به همت و ایمان و غیرت جوانان، از منطقه ریشه‌کن خواهد شد.»

او که پیش‌تر اسرائیل را «غده سرطانی» خوانده بود، در سال ۱۳۹۴ مدعی شده بود که اسرائیل ۲۵ سال دیگر را نخواهد دید.

همین ادبیات رهبر جمهوری اسلامی و اعلام نابودی یک کشور به عنوان هدف، یکی از مهمترین عوامل تحمیل هزینه‌های سنگین سیاسی و اقتصادی ناشی از تحریم و ایزوله بر مردم ایران است. 

بیشتر از