فرماندار نیویورک مقابل دوربین‌ها تست کرونا داد

کومو از همه خواسته‌ است تا در صورت نیاز این آزمایش را انجام دهند

فرماندار نیویورک می‌گوید «این آزمایش هیچ چیزی ندارد که مردم را از انجام آن بترساند»- REUTERS/Brendan McDermid

اندرو کومو، فرماندار ایالت نیویورک، در مقابل دوربین رسانه‌ها تحت آزمایش کرونا قرار گرفت تا نشان دهد که تست کووید۱۹ تا چه حد آسان است.

در این کنفرانس خبری که روز یکشنبه برگزار شد، آقای کومو به ساکنان نیویورک گفت که اکنون به تعداد کافی تست کرونا برای افرادی که فکر می‌کنند به آن نیاز دارند، فراهم است.

آزمایش کرونای آقای کومو در برنامه خبری زنده، به منظور نشان دادن سادگی آن به کسانی بود که در مورد انجام آن تردید دارند.

آقای کومو در روز یکشنبه گفت: «این آزمایش هیچ چیزی ندارد که مردم را از انجام آن بترساند. سریع و آسان است. آنقدر سریع و آسان است که حتی یک فرماندار هم می‌تواند تحملش کند!»

تست کرونای آقای کومو توسط دکتر الیزابت دوفورت «در پوشش‌های مناسب حفاظتی» انجام شد.

دکتر دوفورت، در پوشش حفاظتی کامل، از جمله روپوش، دستکش و ماسک، یک گوش‌پاک‌کن بلند را به مدت پنج ثانیه داخل بینی آقای کومو کرد.

آقای کومو گفت: «همین بود و بس – به شما گفتم. بستن چشم‌‌هایم لحظه آرامش بود. دلیلی ندارد از دادن تست پرهیز کنید.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای کومو سپس گفت: «تمام تست همین بود. درد و ناراحتی ندارم. حتی مجبور نیستید سرسختی شهروند نیویورکی را داشته باشید که این تست را انجام دهید.»

به گزارش شبکه خبری سی ان ان، این تست نخستین مرحله آزمایش «پی سی آر» است که معمول ترین و دقیق ترین راه تشخیص آلودگی فرد به ویروس کرونا است.

نتیجه تست آقای کومو پس از تجزیه در آزمایشگاه، ظرف یک روز یا بیشتر روشن خواهد شد.

آقای کومو در ادامه گفت که در ایالت نیویورک که مرکز شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده بوده است، روزانه تعداد ۴۰ هزار آزمایش در ۷۰۰ مرکز مختلف انجام می‌شود: «مراکز و ظرفیت آزمایش کرونای ما بیش از مراجعه کنندگان است.» 

آزمایش کرونا در این ایالت، خاص کارکنان بخش‌های ضروری، کسانی که دچار عوارض کرونا هستند و کسانی می‌شود که با مبتلایان به کووید۱۹ در تماس بوده‌اند.

فرماندار نیویورک افزود: «هرچه بیشتر تست بدهید، برای ایالت (نیویورک)، برای جامعه، برای خانواده تان و برای خودتان بهتر خواهد بود.»

در حال حاضر، هفت ناحیه نیویورک، از جمله شمال این ایالت، شامل شرایط لازم برای بازگشایی اقتصادی شده است که یکی از آن شروط، انجام فراگیر تست‌های کرونا است.

© The Independent

بیشتر از جهان