احتمال شکست بایدن در صورت ناکامی در جلب حمایت طرفداران سندرز

«بخش زیادی از طرفداران سندرز تمایل و اشتیاقی به نامزدی جو بایدن نشان نمی‌دهند»

مشاور سندرز می‌گوید،«اگر تمام پایگاه سندرز (سمت راست ) به جو بایدن (سمت چپ) روی آورد، او خواهد توانست ترامپ را شکست دهد»-MANDEL NGAN / AFP

به اعتقاد یکی از مشاوران ارشد برنی سندرز، در صورت ناکامی جو بایدن در متقاعد کردن طرفداران برنی، شرایط شکست وی در مقابل دونالد ترامپ در انتخابات ماه نوامبر فراهم می‌شود.

وی روز جمعه طی یادداشتی در راستای کارزار «تعهد آمریکا» در پایگاه اینترنتی مدیوم اظهار داشت ما شاهد «روندی روشن و خطرناک» هستیم که ممکن است دموکرات‌ها را از رسیدن به کاخ سفید دور نگه دارد.

کارزار «تعهد آمریکا» توسط جف ویور، مدیر انتخاباتی سابق آقای سندرز راه‌اندازی شده بود. او می‌گوید بخش قابل توجهی از طرفداران برنی سندرز در حال حاضر تمایل و اشتیاقی به نامزدی آقای بایدن نشان نمی‌دهند.

آقای ویور در این یادداشت آورده است «اگر تمام پایگاه سندرز در ماه نوامبر به جو بایدن روی آورد، او خواهد توانست ترامپ را شکست داده و کاخ سفید را به دموکرات‌ها تحویل دهد. اما مشکل اینجاست که در حال حاضر بخش بزرگی از آنها چنین برنامه‌ای ندارند».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ایشان در یادداشتی دیگر در سال ۲۰۲۰، به نام «راه پیروزی از برنی می‌گذرد»، با اشاره به نتایج نظرسنجی‌های اخیر نشان داد که از هر پنج طرفدار آقای سندرز یک نفر نمی‌داند به جو بایدن رأی خواهد داد یا نه و از هر ۱۰ نفر شش نفر یا «علاقه‌ای ندارند» یا «اصلا علاقه‌ای ندارند» به آقای بایدن رأی دهند.

در همین حال، یک نظرسنجی مرکز تحقیقاتی «پیو» نشان می‌دهد که ۴۷ درصد هواداران آقای سندرز به خاطر اختلافات اساسی آنها در دیدگاه‌های سیاسی، از آقای بایدن حمایت نخواهند کرد.

در یادداشت ویور آمده است «بایدن کمکی جدی و فوری به یک دست کردن هواداران سندرز لازم دارد. اگر قرار باشد با هواداران سندرز فقط به دیده رأی جمع کردن نگاه کنیم، نهایتا دود آن به چشم حزب دموکرات و نامزدهای پایین لیست خواهد رفت و ضعف ما را در رسیدن به یک راه‌حل سیاسی عملی برای آمریکا آشکار می‌کند.»

وی معتقد است «علی‌رغم نیت صحیح و عالی، کارزار بایدن و کمیته ملی دموکرات ضعف زیادی در سازمان‌دهی دیجیتالی، دستیابی به جامعه لاتین و تشکیل ائتلاف‌های پایدار دارند.»

© The Independent