شاهزاده رضا پهلوی: جوانان را در زمین و آسمان و دریا می‌کشند، سپس به خانواده‌های آنها توهین می‌کنند

حسن روحانی: شهادت در دریا اجرش ۱۰ برابر رزم در زمین است

آنهایی که هنوز به دنبال تغییر رفتار این رژیم واپس‌گرا و جنایتکار هستند، همچون پیشینیان‌شان آب در هاون می‌کوبند-PIERRE VERDY / AFP

شاهزاده رضا پهلوی در پیامی در توییتر در واکنش به اظهارات حسن روحانی که اجر شهادت در دریا را ۱۰ برابر شهادت در زمین اعلام کرده بود، نوشت: «ابتدا جوانان ایران را در زمین و آسمان و دریا می‌کشند. سپس با دروغ‌های بی‌شرمانه و تحریف اعتقاد و ایمان مردم، به سربازان ما و خانواده‌های‌شان توهین و بی‌احترامی می‌کنند. آنهایی که هنوز به دنبال تغییر رفتار این رژیم واپس‌گرا و جنایتکار هستند، همچون پیشینیان‌شان آب در هاون می‌کوبند.»

روحانی در جلسه هیات دولت در واکنش به کشته شدن ۱۹ عضو ارتش و زخمی شدن ۱۵ نفر دیگر در جریان مانور دریایی ارتش که هنوز علت آن اعلام نشده، گفته بود، این سربازان برای تفریح و گردش به دریا نرفتند، بلکه برای توانمندتر شدن جمهوری اسلامی به دریا رفتتند. او در ادامه گفت رزم در همه جا مقدس است اما طبق روایات اجر رزم و شهادات در دریا ۱۰ برابر رزم و شهادت در زمین است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این در حالی است که شاهزاده رضا پهلوی در پیامی برای تسلیت جان‌باختگان در مانور نظامی ارتش نوشت: «در چند ماه اخیر، نیروهای مسلح رژیم دو فاجعه را یکی در آسمان و دیگری در دریا رقم زده‌اند که منجر به جان باختن ۱۷۶ سرنشین هواپیمای اوکراینی، و دست‌کم ۱۹ نفر از پرسنل نیروی دریایی ارتش در آب‌های ساحلی چابهار شده است. علت وقوع این فجایع از یک‌سو، و پنهان‌کاری و دروغ‌گویی درباره آنها از سوی دیگر، نمایانگر عمق بی‌کفایتی و بی‌مسوولیتی رژیم حاکم بر میهن‌مان است. به عنوان یک سرباز، خود را با خانواده‌های مصیبت‌دیده‌ی نیروی دریایی هم‌درد می‌دانم و برای‌شان صبر و شکیبایی آرزو می‌کنم.»

مقامات تهران می‌گویند علت آنچه که سانحه برای ناوچه کنارک خوانده‌اند در حال بررسی است. این درحالی است که با گذشت بیش از چهار ماه از سرنگونی هواپیمای اوکراینی، هنوز دلایل عدم اعلام منطقه پرواز ممنوع در شرایط جنگی و هدف گرفته شدن این هواپیما با دو موشک مجاورتی شلیک شده از پدافند هوایی در نزدیکی فرودگاه امام خمینی روشن نشده و جعبه‌سیاه هواپیمای اوکراینی نیز برای بازخوانی به خارج از ایران منتقل نشده است. از سوی دیگر با گذشت بیش از شش ماه از سرکوب خشن مردم معترض به وضعیت وخیم اقتصادی در اعتراض‌های آبان ۹۸، هنوز تعداد کشته‌ها و بازداشتی‌ها اعلام نشده است. 

بیشتر از