شتاب شیوع کرونا در چندین استان ایران

یک چهارم از مبتلایان جدید به ویروس کرونا خوزستانی هستند

کرونا در ایران هم‌چون بیشتر سرزمین‌های جهان گریبان مردم را گرفته است و تداوم شیوع این بیماری در مملکت نقطه آغاز بازگشت به زندگی پیش از کرونا را مدام جابه‌جا می‌کند. از سویی مقامات دولتی و افراد بانفوذ مذهبی در ایران سعی دارند تا با عادی سازی شرایط، شهروندان را مجاب به از سرگیری زندگی کنند و از سوی دیگر آمارها نشان می‌دهد که در همین مدت زمان کوتاه که برخی سخت‌گیری‌ها قرنطینه برداشته شده است، آمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشور بالا رفته است. 

امروز سخنگوی وزارت بهداشت از ابتلای ۱۸۰۸ نفر دیگر به ویروس کرونا در ایران خبر داد و شمار قربانیان این بیماری در یک روز گذشته را ۷۱ نفر اعلام کرد که نسبت رقمی بالاتر نسبت به چند روز اخیر است. 

شب گذشته بود که ویدیوهایی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد که در آن شهردار بهبهان در استان خوزستان شهردار به دلیل شیوع «بیش از حد کرونا»  در این شهر «وضعیت قرمز» اعلام کرد. استان خوزستان در چند روز گذشته شاهد شدت شیوع کروناست و نزدیک به ۱۰ شهر این استان در وضعیت قرمز کرونایی هستند. 

دیروز در خبرها آمده بود که ابتلا به کرونا در استان خوزستان ۳۰۰ درصد افزایش یافته است. به گفته آمارها یک چهارم از مبتلایان جدید به ویروس کرونا خوزستانی هستند.

 امروز هم سخنگوی وزارت بهداشت گفته است که به غیر از خوزستان که در وضعیت قرمز قرار دارد، استان‌ خراسان شمالی هم در وضعیت نگران کننده‌ای از نظر ابتلای شهروندان این مناطق به بیماری کووید ۱۹ به سر می‌برند. 

امروز هم‌چنین فرماندار خرم‌آباد از افزایش مبتلایان به کرونا در استان لرستان  خبر داده  و گفته که وضعیت در برخی شهرستان‌های این استان قرمز است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، جعفر طولابی، فرماندار خرم‌آباد، گفته است که بر اساس مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا، به فرمانداران اختیار داده شده است تا متناسب با موقعیت شهرستان‌ها محدودیت‌هایی را اعمال کنند.

این مقام مسئول گفته است ادامه تعطیلی اماکن گردشگری، تاریخی، سفره‌خانه‌ها، تالارها، رستوران‌ها و اماکن ورزشی و پلمب واحدهای صنفی در صورت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی از دیگر اقدامات اضطراری در خرم‌آباد اعلام شده است.

فرماندار خرم‌آباد به مردم این شهر هشدار داده که که اگر مردم مقررات فاصله‌گیری فیزیکی و اجتماعی را رعایت نکنند، در آینده ناچار هستیم محدودیت‌های بیشتری همچون تعطیلی کامل کسبه و بازار ایجاد کنیم.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

علیرضا زالی فرمانده عملیات مقابله با کرونا در تهران  هم از روند نزولی شیوع کرونا در پایتخت خبر داده و گفته است که «شرایط نسبتا باثبات‌تری را در مقایسه با روزهای قبل تجربه می‌کند و با شیبی نسبتا ملایم رو به کاهش است».

به گفته فرمانده عملیات مقابله با کرونا در تهران به دلیل شرایط خاص تراکم جمعیتی، وضعیت جغرافیایی، میزان تردد بالا  و حمل و نقل درون شهری پایتخت، این شهر همچنان دارای شرایطی کاملا «ناپایدار و شکننده» است. 

سعید نمکی وزیر بهداشت هم از تصمیم‌گیری درباره بازگشایی مشاغل پرریسک مانند رستورانها در خرداد ماه گفته است. او تاکید کرده که در حال پروتکلی‌ست که این مشاغل پر ریسک در خرداد ماه بازگشایی شوند و روند کسب و کارها از سر گرفته شود.

او از ارسال نامه‌ای برای وزارت ورزش هم خبر داده که در آن اجازه برگزاری «ورزش‌های انفرادی» در  شهرهای  غیر قرمز و شهرهای با خطر متوسط برقرار شود.

بیشتر از