مایک تایسون به رینگ مسابقات مشت‌زنی بازمی‌گردد

این قهرمان پیشین جهان یکی از ممتازترین سنگین‌وزن‌های تاریخ مشت‌زنی به شمار می‌آید

او نخستین سنگین‌وزنی بود که توانست کمربندهای قهرمانی «دبلیو.بی.ای»، «دبلیو.بی‌.سی»  و «آی‌بی‌اف» را به دست آورد-Getty Images via AFP 

مایک تایسون در حال آماده شدن برای بازگشت به رینگ مسابقات مشت‌زنی است و ویدیوی تازه‌ترین تمرین‌هایش نشان می‌دهد که خیلی آماده است و می‌تواند دوباره خود را مطرح کند.

این قهرمان پیشین جهان که ۵۳ سال دارد، یکی از ممتازترین سنگین‌وزن‌های تاریخ مشت‌زنی به شمار می‌آید.

او نخستین سنگین‌وزنی بود که توانست کمربندهای قهرمانی «دبلیو.بی.ای»، «دبلیو.بی‌.سی»  و «آی‌بی‌اف» را به دست آورد و پس از آن، قهرمان بلامنازع شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تایسون بعد از شکست در آخرین مبارزه‌اش با «کوین مک‌براید» در سال ۲۰۰۵، از مشت‌زنی کناره‌گیری کرده بود، اما هفته پیش اعلام کرد که برای شرکت در یک مسابقه خیریه چهار راندی، در حال تمرین است.

این قهرمان سابق مشت‌زنی گفت که می‌خواهد دوباره مبارزه کند تا «برای کمک به بی‌خانمان‌ها و معتادهای مادر به‌خطایی مثل خودم پول جمع کنم.»

تایسون بعد از اوج‌گیری تمریناتش برای برگشت به میدان، ویدیویی از آخرین جلسه تمرین مشت‌زنی خود در اینستاگرام منتشر کرد که آشکارا نشان می‌دهد همچنان دارای سرعت‌عمل معروف خودش است.

در واقع، شماری از معروف‌ترین دنبال‌کنندگانش هم شگفت‌زده شدند.

دویین جکسون معروف به «صخره» و پیشکسوت کشتی، در اینستاگرام تایسون نظر داد: «داداش کاری کردی که الان احساس می‌کنم آمادگی دارم از تیر و تخته‌های فلزی بالا بروم. پیش به سوی باشگاه.»

حبیب نورمحمدف، قهرمان سبک وزن «یو.اف.سی»، هم نظر داد: «باور نکردنی است. دست‌مریزاد به این آمادگی.»

البته همه از بازگشت تایسون به رینگ حمایت نکرده‌اند.

جورج فورمن که در سن ۴۵ سالگی و در سال ۱۹۹۴ مسن‌ترین قهرمان سنگین‌وزن جهان شد، می‌گوید تایسون باید میدان را به جوان‌ترها بسپارد.

فورمن در گفت‌وگو با خبرگزاری جهان مشتزنی گفت: «تایسون به اندازه کافی در مشت‌زنی شاهکار کرده است. دیگر لازم نیست کاری بکند.»

«در تالار سرشناسان مشت‌زنی جای دارد و مشت‌زن محشری بود.»

© The Independent

بیشتر از ورزش