آمار مبتلایان جدید کرونا در روسیه به ۱۰ هزار نفر در روز رسید

شهردار مسکو می‌گوید: روشن است که تهدید رو به افزایش است

یک افسر پلیس در حال قدم زدن در میدان سرخ شهر مسکو  - Yuri KADOBNOV / AFP

شمار مبتلایان به کووید۱۹ در روسیه همچنان به سرعت در حال افزایش است و شهردار مسکو هشدار داد ممکن است به زودی بر اثر هجوم مبتلایان به کرونا ظرفیت بیمارستان‌ها پر شود.

شمار مبتلایان جدید در این کشور در روز شنبه به حدنصاب ۹۶۲۳ نفر رسید که دومین حدنصاب ۲۴ ساعته در جهان به شمار می‌آید و اکثریت مبتلایان هم در پایتخت روسیه بوده‌اند.

سرگئی سوبیانین شهردار مسکو با صدور بیانیه‌ای از اهالی مسکو خواست همچنان به خودقرنطینگی ادامه دهند و افزود شمار بیماران حاد رو به افزایش است ولی هنوز به میزان بدترین پیش‌بینی‌ها نرسیده است.

او در وب‌نوشت خود گفت: اما روشن است که تهدید رو به افزایش است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با آن که در آغاز به نظر می‌آمد که بدترین حالت شیوع کرونا دامن روسیه را نگرفته باشد شمار مبتلایان در این کشور طی ماه گذشته همچنان افزایش یافته است و جمع کل آن به ۱۲۴۰۵۴ نفر رسیده است.

شمار تلفات نیز به ۱۲۲۲ نفر افزایش یافته است و از روز جمعه تا کنون ۵۷ نفر جان باخته‌اند. هر چند که در قیاس با کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی شمار تلفات همچنان کم است و نمودار ابتلا در این کشور هنوز به نقطه اوج نرسیده است.

در این کشور پهناور که پراکندگی جمعیت زیاد است قرنطینه حالت سراسری نداشته است و از انتهای ماه مارس به ویژه در نواحی دارای جمعیت متراکم برقرار بوده است. در مسکو اهالی فاقد مجوز ترددهای کاری و غیره فقط حق دارند برای خرید از مغازه، به گردش بردن سگ و بیرون گذاشتن زباله از خانه بیرون بیایند.

آقای سوبیانین به رسانه‌های روسیه گفت اگر اوضاع وخیم‌تر شود صدور مجوز دیجیتالی برای رفت‌وآمدهای شهری کاهش خواهد یافت.

قرار است تا ۱۱ مه که جشن‌های روز کارگر و روز پیروزی در روسیه به پایان می‌رسد وضعیت کنونی محدودیت‌ها تغییری نکند.

این در حالی است که همچنان بلندپایگان جامعه روسیه مثل نزدیکان آقای پوتین که می‌خواهد روسیه را از انزوا خارج کند به کرونا مبتلا می‌شوند.

میخاییل میشوستین نخست‌وزیر روسیه که بعد از آقای پوتین دومین مقام ارشد این کشور است به کرونا مبتلا شده است و تا زمانی که بهبود یابد موقتاً از قدرت کناره‌گیری کرده است. آندری بلوسوف معاون اول نخست‌وزیر در حال حاضر کارهای وی را انجام می‌دهد.

روز جمعه هم ولادیمیر یاکوشف وزیر ساخت‌وساز در دولت روسیه هم اعلام کرد که به کرونا مبتلا شده و باید در بیمارستان بستری شود.

به گفته وزارت ساخت‌وساز، آزمایش کرونای دیمیتری وولکوف یکی از معاونان وی نیز مثبت شده است.

© The Independent

بیشتر از جهان