احتمال طغیان مجدد ویروس کرونا

«شرايط اپيدمى در تهران شکننده و ناپايدار است»

به گفته معاون وزیر بهداشت استان تهران و بعضى از شهرستان‌هاى استان تهران در وضعيت پرخطر قرار دارند - عکس از ناصر جعفری، تسنیم

معاون کل وزیر بهداشت ایران مى‌‎گويد، تا زمان كشف واكسن و داروى موثر، احتمال طغیان مجددا ویروس‌کرونا در ایران و کشورهای دیگر وجود دارد.

ایرج حریرچی، شب گذشته در یک گفتگوی تلویزیونی گفت که پيک‌ها و طغيان‌هاى ديگرى را تجربه خواهيم كرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

معاون وزیر بهداشت، ضمن ابراز این مطلب که «از هفته دوم فروردین بیماری کرونا در کشور، سیر نزولی پیدا کرده است» گفت، اين ثبات نسبى، شكننده است. به گفته حریرچی مهمترین خطر این است که مردم شرایط را عادی فرض کنند.

معاون وزیر بهداشت، در مورد معيار تقسیم‌بندی کرونایی ایران به مناطق سفید، زرد و قرمز گفت که اين تقسيم بندى‌ها بر اساس موارد بسترى در هر شهرستان، محاسبه مى‌شود.

وى اضافه كرد در حال حاضر ١١٤ شهرستان در وضعيت سفيد و كم خطر قرار دارند، ٢٦٢ شهرستان در وضعيت متوسط يا زرد و ٧٢ منطقه هم در وضعيت پر خطر و قرمز هستند. اين ارزيابي به صورت هفتگى انجام مى‌‌شود.

به گفته حريرچی، استان تهران و بعضى از شهرستان‌هاى استان تهران در وضعيت پرخطر قرار دارند.

حریرچی گفت تا ماه خرداد روند نزولی خواهد بود، اما در برخی از استان‌ها مانند خوزستان درگیر هستیم.

شرايط اپيدمى در تهران ناپايدار است

رئیس ستاد مقابله با کرونا در تهران، شنبه شب، شرایط اپیدمی در تهران و سایر کلانشهرها، را شرایطی شکننده و ناپایدار دانست و گفت كه شهر تهران كماكان جزو شهرهاى پرمخاطره و آلوده تلقى مى‌شود.

علیرضا زالی با اعلام اينكه تهران با شيب ملايم، شاهد كاهش موارد ابتلا بوده، اضافه كرد، هرگونه تغيير رفتار يا تقليل مداخلات بهداشتى مى‌تواند تغييرات جديدى را ايجاد كند.

با بازگشايی كسب و كارهاى كم ريسک و با ريسک متوسط ، تهران از اول ارديبهشت، شاهد افزایش تردد مردم در سطح شهر به خصوص در وسایل نقلیه عمومی بوده است.

از روز شنبه ١٣ ارديبهشت نیز استفاده از ماسک در حمل و نقل عمومی پایتخت، به‌ویژه مترو، اتوبوس و تاکسی، اجبارى شده است.

در تصاویری که از متروهای تهران در فضای مجازی منتشر شده، محل‌هاى توزيع ماسک در متروها به محل تجمع مردم، بدون رعایت اصول فاصله‌گذاری فیزیکی، تبدیل شده است.

هشدار استاندار خوزستان درباره شیوع وبا همزمان با کرونا

در حالی‌که ایرج حریرچی، خوزستان را یکی از استان‌های پرخطر در زمینه کرونا دانسته، استاندار خوزستان روز گذشته در مورد خطر شیوع وبا در این استان هشدار داد.

غلامرضا شریعتی با اشاره به خطر شیوع بیماری التور(عامل این بیماری میکروب وبا است) گفت، «با توجه به اینکه با بیماری کرونا مواجه هستیم، در صورت بروز بحرانی دیگر در بخش سلامت با شرایط سخت و مشکلات جدی مواجه خواهیم شد.»

بیماری وبا از طریق آب و غذای آلوده به انسان منتقل می‌شود. در سال‌های اخیر خبرهایی از آلودگی آب شرب استان خوزستان در رسانه‌ها منتشر شده است.

بیشتر از