پرستاران بریتانیا از لحاظ سلامت روان در وضعیت «بسیار بدی» قرار دارند

۸۷ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفتند در محیط کار احساس استرس دارند

کادر درمانی یکی از مراکز پزشکی در منهتن نیویورک در حال پاک کردن اشک‌هایش پس از مورد قدرانی و سپاسگزاری قرار گرفتن از طرف مردم بیرون از بیمارستان - REUTERS/Mike Segar/File Photo

بنا به یک نظرسنجی، یک سوم از پرستارانی که از بیماران مبتلا به کووید۱۹ مراقبت می‌کنند می‌گویند وضعیت سلامت روانی‌شان «بسیار بد» است. 

نظرسنجی از ۳۵۰۰ پرستار که توسط «نرسینگ تایمز» انجام شده نشان می‌دهد که ۳۳ درصد گفته‌اند افزایش استرس و اضطراب را تجربه می‌کنند. 

۸۷ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی گفتند اکنون بیش از شرایط عادی، در محیط کار احساس استرس دارند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سوزان مسترز، مدیر بخش پرستاری، سیاست‌گذاری و اجرا در کالج پرستاری رویال گفت: «مواجهه با همه‌گیری کووید۱۹ تاثیر منفی چشمگیری بر سلامت روانی پرستاران و کادر مراقبت و بهداشت گذاشته است.»

او گفت: «آنان خود را در وضعیتی ترسناک یافته اند، حال این احساس چه بر اثر کار بدون تجهیزات مراقبت فردی باشد و چه فعالیت در یک محیط ناآشنا یا نگرانی از اثر آن برخانواده‌ها.» 

«رسیدگی به این مسائل و دادن احساس امنیت به کارکنان و همچنین اراذه مشاوره یا خدمات بهداشت شغلی اهمیت زیادی دارد. باید حتما کاری کنیم که پرسنل بخش بهداشت و سلامت که درست مانند پرسنل بخش مراقبت‌های ویژه تحت فشار و استرس قرار دارند، به این خدمات دسترسی داشته باشند.» 

نرسینگ تایمز، با توجه به نتایج حاصل از نظرسنجی، کمپینی را شروع کرده به نام «کووید۱۹:‌ حالتان خوب است؟» که کارش نظارت بر سلامت پرستاران خط مقدم است. 

استیو فورد، سردبیر نرسینگ تایمز گفت:‌ «مواجهه با همه‌گیری، فشار روحی و عاطفی سنگینی را بر نیروی کار پرستاری وارد می‌کند.»

«ما باید مطمئن شویم که کارفرمایان، همزمان با مقابله با بحرانی که از سوی تقاضای بیماران دریافت می‌کنند، از نیروی کار پرستاری خود نیز مراقبت کنند. کوتاهی در انجام این کار باعث می‌شود که رسیدگی به بیماران به شکل کامل صورت نگیرد.» 

این نظرسنجی تازه‌ترین مورد از سری گزارش‌های هشداردهنده‌ای است که درباره نگرانی از بهداشت روانی و کمبود تجهیزات مراقبت فردی منتشر شده‌اند. 

هفته گذشته، یک نظرسنجی انجام شده توسط «یوگاو» برای اندیشکده موسسه تحقیقاتی پابلیک پالیسی، اینطور نتیجه گرفت که بیش از نیمی از کارکنان بخش سلامت گفته‌اند همه‌گیری ویروس کرونا «تاثیر شدیدی‌» بر سلامت روانی آنان وارد کرده است. 

این نظرسنجی همچنین گفت که نرخ اضطراب بالاتر از حد عادی است و ۵۰ درصد از ۹۶۶ نفر کادر درمان که در این نظرسنجی شرکت کردند گفتند سلامت روحی‌شان از شروع کووید۱۹ در بریتانیا، بدتر شده است. 

 اندکی کمتر از ۵۰ درصد نیز گفتند که ‌به دلیل کمبود تجهیزات مراقبت فردی در بیمارستان، نگران امنیت خانواده‌شان هستند. 

کمتر از یک سوم از شرکت‌کنندگان کادر درمان و سلامت نیز گفتند که احساس می‌کنند عملکرد دولت برای مراقبت از سلامت روحی آنان کافی است و ۴۳ درصد گفتند که دولت کار چندانی نکرده است. 

© The Independent

بیشتر از جهان