بحران جسد فوت‌شدگان بر اثر کرونا در دیترویت

اجساد در اتاق‌های خالی روی هم انبار می‌شوند

دیترویت بزرگترین شهر ایالت میشیگان است که تعداد تلفات ناشی از کووید ۱۹ در آن بالغ بر ۱۶۰۰ نفر بوده است - JEFF KOWALSKY / AFP

تصاویری که از بیمارستان «ساینای گِریس» در شهر دیترویت آمریکا منتشر شده است، نشان می‌دهد که این مرکز درمانی، سخت با مشکل نگاه‌داری و انتقال أجساد قربانیان کووید ۱۹ دست به گریبان است.

این تصویر که توسط یکی از کارکنان بخش اورژانس بیمارستان در اختیار شبکه خبری سی ان ان قرار داده شده است، کیسه‌های حامل أجساد را نشان می‌دهد که در اتاقی که پیشتر انبار نگاهداری دارو بوده است، روی هم انبار شده‌اند. اجساد دیگری در یخچال‌هایی که در پارکینگ بیمارستان تعبیه شده، انبار شده‌اند. شبکه سی ان ان صحت تصاویر مذکور را از طرف دو کارمند ناشناس بیمارستان، تایید کرده است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تصاویر بیمارستان دیترویت شبیه به وضعیت بیمارستان‌ها در شهر نیویورک است که  با تعداد قابل ملاحظه قربانیان کووید ۱۹، سخت تحت فشار قرار گرفته‌اند. آنجا نیز کامیون‌های مجهز به یخچال به جای سردخانه غسالخانه‌ها در خارج از ساختمان بیمارستان‌ها پارک کرده‌اند، و اجساد «بدون صاحب» در گورهای جمعی در جزیره «هارت» به خاک سپرده می‌شوند.

اخیرا پرستاران بیمارستان «ساینای گریس» با تقاضا برای استخدام تعداد بیشتری پرستار که به آن‌ها در برابر شمار روزافزون بیماران جدید کمک کند، دست به اعتصاب نشسته زدند. در این میان، اما، اداره اورژانس بیمارستان می‌گوید در روزهای اخیر از تعداد بیماران جدید مبتلا به کووید ۱۹ کاسته شده است.

دیترویت بزرگترین شهر ایالت میشیگان است که تعداد تلفات ناشی از کووید ۱۹ در آن بالغ بر ۱۶۰۰ نفر بوده است. هرچند گفته می‌شود تعداد موارد ابتلا در حال افت است، اما «گرچن ویتمر» فرماندار این ایالت، هشدار داده است که لغو مقررات قرنطینه می‌تواند نتایج فاجعه‌باری به دنبال داشته باشد.

این بهای واقعی کووید ۱۹ است که معمولا در تلویزیون نمی‌بینید. کارکنان بخش اورژانس یک بیمارستان در دیترویت تصاویری در اختیار سی ان ان گذاشته‌اند که نشان می‌دهد خاطر پر بودن غسالخانه، اجساد به روی هم انبار شده‌اند. حدود ۱۵۰۰ نفر در میشیگان و ۲۳ هزار نفر در ایالات متحده درگذشته‌اند. 

"خانم ویتمر، دموکرات، اخیراً خود را در میان یک درگیری با دونالد ترامپ یافت، که او را « درگیر درگیری با دونالد ترامپ کرد ، که او را «آن زن در میشیگان» نامید و از اینکه او از کمک‌های دولتی به اندازه کافی قدردانی نمی‌کند، گلایه کرد. 

او اخیرا تاکید کرده است که بیمارستانهای ایالتی وی از نظر تجهیزات محافظ شخصی مورد نیاز برای محافظت از کارکنان پزشکی در برابر عفونت به صورت «خطرناکی اندک» است، در حالی که پزشک ارشد ایالتی تصدیق کرده است که بیمارستان‌ها هنوز بیش از ظرفیت خود کار می‌کنند.  

دیترویت اخیرا یک راننده اتوبوس را در برابر ویروس کرونا از دست داد، دو هفته بعد از اینکه او درباره مسافرانی که با علائم (ویروس کرونا)  احساس مسوولیت برای دیگران ناکام ماندند، هشدار داده بود. جیسون هارگروو اواسط ماه مارس ویدئویی را در فیس‌بوک منتشر کرد و و با بازگو کردن چگونگی سوار شدن یک زن در اتوبوس خود، که تنها در نزدیکی چند مسافر دیگرسرفه می‌کرد، هشدار داد که این ویروس «واقعی» است اکنون یکی از هر پنج راننده اتوبوس در شهر در حال قرنطینه است.

© The Independent

بیشتر از جهان