کرونا در آمریکا؛ درخواست برای یکصد هزار کیسه حمل جسد

شمار قربانیان کرونا در آمریکا از مرز پنج‌هزار نفر گذشته است

موارد ابتلا به کووید ۱۹ در ایالات متحده از مرز ۲۰۰ هزار عبور کرده است - Angela Weiss / AFP

وزارت دفاع آمریکا به دنبال پیش بینی مقامات بهداشتی دائر بر این که ممکن است تلفات کووید ۱۹ بالغ بر ۲۴۰ هزار نفر شود، تقاضای تولید ۱۰۰ هزار کیسه حمل جسد کرده است.

بنا به بیانیه صادره از طرف سرهنگ مایک اندروز، مقامات پنتاگون در روز پنجشنبه تایید کردند که «آژانس فدرال مدیریت اضطراری» خواهان تولید کیسه های حمل جسد شده تا «به نیابت از نهادهای بهداشتی دولتی، نیازهای مراکز کفن و دفن را برآورده کند.» 

در اوایل هفته جاری، دکتر آنتونی فاوچی، رئیس انستیتوی ملی آلرژی و بیماری های عفونی که نظارت بر واکنش کاخ سفید در مورد بحران کرونا را برعهده دارد، گفت احتمال دارد حتی با رعایت راهنمای دولت فدرال برای اجتناب از سرایت ویروس و حفظ «فاصله اجتماعی»، میان ۱۰۰ تا ۱۲۴ هزار نفر در آمریکا بر اثر عوارض کرونا تلف شوند.

او گفت: «هرچند این آمار (تلفات احتمالی) أسباب تاسف است، اما باید برای آن آماده باشیم...این آمار حتمی نیست و می توانیم تا حدی آن را تغییر دهیم.» 

قرار است وزارت دفاع آمریکا با «آژانس تدارکات دفاعی» برای توزیع کیسه های حمل جسد همکاری کند، اما هنوز معلوم نیست پیمانکاران وزارت دفاع در چه زمانی می توانند سفارشات را تحویل دهند. گزارش شده کارخانجات تولید کیسه های مذکور به منظور برآوردن میزان تقاضا، تولیدات خود را افزایش داده اند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به دنبال تعلل دولت مرکزی در واکنش به ویروس و تلاشهای پراکنده در میان ایالات مختلف آمریکا که برخی از وضع مقررات قرنطنیه خودداری کرده و در مواردی تجهیزات پزشکی لازم را در اختیار مراکز درمانی نگذاشتند، اکنون نظام بهداشتی و بیمارستان های آمریکا خود را برای ورود به مرحله «اوج» سرایت بیماری در ماه جاری آماده می کنند. 

واحد موسوم به «تدارکات دفاعی حمایت از افراد ارتش» وابسته به وزارت دفاع، مسئولیت فراهم کردن کیسه های سبز رنگ حمل جسد را برعهده دارد که معمولا در مناطق جنگی از آن استفاده می شود.

تا روز دوم آوریل، موارد ابتلا به کووید ۱۹ در ایالات متحده از مرز ۲۰۰ هزار و موارد تلفات ناشی از آن از ۵ هزار نفر گذشت. در هفته جاری آمار ابتلا و تلفات کرونا در آمریکا دو برابر شده و در تاریخ ۲۶ مارس از آمار مشابه در چین و ایتالیا پیشی گرفت. اکنون آمریکا دارای بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از کرونا در جهان است.

در حالی که ظرفیت بیمارستان ها برای نگهداری أجساد پر شده، کامیون های مجهز به یخچال در نیویورک و نیوجرسی برای انبار أجساد مستقر شده اند.

سرهنگ اندروز در بیانیه ای گفت: «وزارت دفاع و آژانس تدارکات دفاعی با آژانس مدیریت شرایط اضطراری (وابسته به وزارت امنیت ملی) برای توزیع أقلام تولیدی شرکایشان در بخش صنایع وعملیات واکنشی در زمان بحران، ترتیباتی پرسابقه دارند.»

همچنین، به گزارش بلومبرگ که نخست این خبر را منتشر کرد، انتظار می رود وزارت دفاع آمریکا از انبار خود تعداد ۵۰ هزار کیسه حمل جسد (در میان مراکز درمانی و کفن و دفن) توزیع کند.

© The Independent

بیشتر از جهان