ساکنان گران‌ترین محله آمریکا صاحب تست تشخیص کرونا می‌شوند

مالکان جزیره خصوصی «فیشر» هزاران تست تشخیص کرونا خریداری کرده‌اند.

 فیشر آیلند، گرانقیمت‌ترین ناحیه آمریکا است و افراد شناخته‌شده‌ای چون بوریس بکر، کرولاین وزنیاکی، از جمله ساکنان آن هستند- RHONA WISE / AFP

 در پی خرید هزاران کیت آزمایش ویروس کرونا از سوی مالکان جزیره، گزینه آزمایش دادن در اختیار ساکنین فیشر آیلند قرار گرفته است. 

 فیشر آیلند، گرانقیمت‌ترین ناحیه آمریکا است و افراد شناخته‌شده‌ای چون بوریس بکر، کرولاین وزنیاکی، و الن هسنفلد، مدیر شرکت هزبرو تویز، از جمله ساکنان آن هستند. 

به گزارش میامی هرالد، این جزیره هزاران تست آزمایش خون برای تشخیص کرونا را از بخش سلامت دانشگاه میامی خریداری کرده است. 

این گزارش حاکی است که جزیره فیشر با دانشگاه قرار گذاشته است تا کیت‌های آزمایش کرونا برای بیش از ۸۰۰ خانواده ساکن جزیره فراهم شود. 

کیت‌های تشخیص ابتلا به ویروس کرونا برای ساکنان و کارکنان جزیره فراهم شده است. 

سیسی دماریا، سخنگوی مالکان جزیره فیشر، به دیلی میل گفت که این تصمیم برای مراقبت از ساکنان آسیب‌پذیر و در معرض خطر اتخاذ شده است. 

او گفت:‌ «برای به حداقل رساندن انتشار ویروس در این جزیره پرجمعیت که نیمی از ساکنانش بالای ۶۰ ساله و در معرض خطر تلقی می‌شوند، مدیریت جزیره فیشر از کلینیک سلامت دانشگاه میامی تقاضا کرد تا تست‌های تشخیص بیماری از طریق آنتی‌بادی را برای تمامی ساکنان و کارکنان جزیره مهیا سازد.»

او گفت، مالکان جزیره فیشر هزینه آن آزمایش‌ها را که به‌زودی خواهند رسید، پرداخت می‌کنند. 

در سال ۲۰۱۸ بلومبرگ گزارش داد که جزیره فیشر گرانترین ناحیه آمریکا است و درآمد میانگین ساکنان آن در سال ۲۰۱۵، دو و نیم میلیون دلار در سال تخمین زده شده است. 

در ماه مارس، بیل دبلازیو، شهردار نیویورک، از این که ثروتمندان آزمایش ویروس کرونا را دریافت می‌کنند و دیگران در کشور مجبورند تا آماده شدن و در دسترس قرار گرفتن کیت‌های آزمایش در صف انتظار بمانند، انتقاد کرد. 

شهردار نیویورک این توییت را پس از آن نوشت که تیم حرفه‌ای بسکتبال بروکلین نتز، از انجام آزمایش کرونا بر کلیه اعضای تیم خبر داد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت‌:‌ «برایشان آرزوی بهبودی داریم. اما در کمال احترام، وقتی که بیماران با حال وخیم در انتظار آزمایش مانده‌اند، تمام اعضای یک تیم ان‌بی‌ای نباید برای تشخیص کووید-۱۹ مورد آزمایش قرار گیرند.»

شهردار نیویورک گفت:‌ «آزمایش نباید برای ثروتمندان باشد، بلکه باید برای بیماران باشد.» 

به گفته مرکز آماری دانشگاه جانز هاپکینز، فلوریدا دارای ۲۱ هزار و ۱۹ مورد تاییدشده ابتلا به ویروس کرونا است و دست‌کم ۴۹۹ نفر در این ایالت جان باخته‌اند. 

در سرتاسر ایالات متحده، نتیجه آزمایش ویروس کرونا در بیش از ۵۸۴ هزار و ۷۳ نفر مثبت اعلام شده است و شمار مرگ‌ها در اثر آن بیماری به بیش از ۲۴ هزار و ۴۸۵ نفر رسیده است. 

© The Independent

بیشتر از جهان