دولت بریتانیا به «گیمر»ها: «در خانه بمانید»

همکاری شرکت‌های بازی‌های ویدیویی با دولت برای مقابله با ویروس کرونا

حدود ۳۷ میلیون نفر در بریتانیا از بازی‌های ویدیویی استفاده می‌کنند - Ilya S. Savenok/Getty Images for King Games/AFP

بازیکنان بازی‌های ویدیویی، معروف به «گیمرها»، در سراسر بریتانیا با آگهی‌هایی روبه‌رو خواهند شد که از آن‌ها می‌خواهد در روزهای همه‌گیری ویروس کرونا در خانه بمانند. 

بازی‌هایی همچون «کندی کراش»، «درت» و «فارم هیروز» پیغامی با مضمون «در خانه بمانید، جان مردم را نجات دهید» پخش می‌کنند تا به بازیکنان خود اهمیت فاصله‌‌گیری اجتماعی اکید را یادآوری کنند. 

دولت در همکاری با بعضی شرکت‌های ارشد بازی‌سازی در کشور همچون «اکتیویژن بلیزارد»، برای توقف گسترش ویروس کرونا تلاش می‌کند.

شرکت «اکتیویژن بلیزارد» همچنین بیش از ۲۳۰ «پوستر دیجیتالی» در لندن اهدا کرده است که پیغام‌های بهداشت عمومی پخش می‌کنند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

طبق آمار وزارت دیجیتال، فرهنگ، رسانه و ورزش بریتانیا، حدود ۳۷ میلیون نفر در بریتانیا از بازی‌های ویدیویی استفاده می‌کنند.

هومام ساخنینی، رئیس شرکت «کینگ دیجیتال اینترتینمت»، گفت، اجازه پخش این پیغام‌ها از سوی «اکتیویژن بلیزارد»، تلاش برای ایفای «نقشی کوچک» در رساندن اطلاعات «حیاتی» به مردم است. 

دولت از تمام شرکت‌های بازی‌سازی دعوت کرده است که اگر می‌خواهند از پیغام‌های درون محصولات خود برای کمک به آموزش به مردم درباره همه‌گیری استفاده کنند، با نشانی enquiriesculture.gov.uk تماس بگیرند.

الیور داودن، وزیر فرهنگ، گفت: «همه ما می‌بایست از توصیه ساده دولت پیروی کنیم و در خانه بمانیم، از اداره ملی بهداشت حفاظت کنیم و جان مردم را نجات دهیم. جای خوشحالی است که می‌بینیم صنعت عالی بازی‌های ویدیویی بریتانیا به پا خاسته است تا این پیغام را به گوش همه گیمرها در بریتانیا برساند.»

© The Independent

بیشتر از جهان