پدر بوریس جانسون می‌گوید پسرش باید دوران نقاهت را بگذراند

نخست وزیر بریتانیا از بخش مراقبت‌های ویژه به بخش عمومی منتقل شده

بوریس جانسون روز یکشنبه با علائم شدید کووید-۱۹ از جمله تب بالا و سرفه در بیمارستان بستری شد- JACK HILL/AFP

به دنبال بهبود نسبی وضعیت سلامت بوریس جانسون، استنلی جانسون پدر او گفت که نخست‌وزیر بریتانیا  قبل از بازگشت به دفتر نخست‌وزیری به یک دوره استراحت و «تطبیق» نیاز خواهد داشت. 

دفتر نخست‌وزیری بریتانیا اعلام کرده است که آقای جانسون از اتاق مراقبت‌های ویژه بیمارستان سنت توماس به بخش منتقل شده و روحیه‌اش «بسیار عالی» است.

او روز یکشنبه با علائم شدید کووید-۱۹ از جمله تب بالا و سرفه در بیمارستان بستری شد و به دنبال وخامت وضعیتش در روز دوشنبه به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شد. 

استنلی جانسون، پدر نخست وزیر بریتانیا گفت که وضعیت آقای جانسون به شکل چشمگیری بهبود یافته و همه خانواده بسیار قدردان زحمات و حمایت‌های فراوان خدمات سلامت همگانی و مراقبت از فرزندش هستند. 

او در برنامه «امروز» به کانال چهار رادیوی بی‌بی‌سی  گفت:‌ «به قول آمریکایی‌ها او جور همه را کشید. حالا همه ما حتما باید وظایفمان را درست انجام دهیم.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او افزود:‌ «او در مسیر بهبود است. باید استراحت کند. تا جایی که من می‌دانم، از آی‌سی‌یو به بخش منتقل شده اما گمان نمی‌کنم بشود گفت که کاملا خوب شده است.»

استنلی جانسون گفت:‌ «باید خوب استراحت کند. فکر نمی‌کنم از اینجا یکراست به دفتر نخست‌وزیری برود و بدون دوره نقاهت کارش را از سر بگیرد.»

پروفسور استفن پویس، مدیر پزشکی خدمات سلامت همگانی انگلیس نیز روز جمعه گفت که نخست‌وزیر در دوران اقامت در بیمارستان سنت توماس، تحت «بهترین مراقبت » قرار گرفته است. 

او گفت:‌ «کاملا مطمئنم که او و دیگر بیماران به خوبی در آنجا مراقبت شده‌اند و همینطور در دیگر بیمارستان‌های ما، و «بهترین مراقبت» را دریافت می‌کنند. از این که حالش بهتر شده است بسیار خوشحالم.» 

شامگاه پنجشنبه یک سخنگوی دفتر نخست‌وزیری بریتانیا گفت:‌ «نخست‌وزیر امروز از مراقبت‌های ویژه به بخش منتقل شد و در آنجا در اولین دوره نقاهتش از نزدیک مورد مراقبت قرار خواهد داشت. روحیه او بسیار عالی است.» 

خبر ترخیص و انتقال نخست وزیر بریتانیا به بخش عادی بیمارستان،  موجب شد تا بسیاری از سیاستمداران ابراز خوشحالی کرده و برای او آرزوی سلامت کنند. کری سایموندز نامزد آقای جانسون نیز با توییت کردن چندین ایموجی در حال تشویق و دست زدن، به کمپین قدردانی از کادر پزشکی و پرستاری در ساعت ۸ شب پیوست. 

مت هنکاک وزیر بهداشت بریتانیا روی توییتر نوشت:‌ «خروج نخست وزیر از بخش مراقبت‌های ویژه و رفتن به مسیر بهبود، خبر بسیار خوبی است. خدمات سلامت همگانی از ما حمایت می‌کند و می‌دانم که کارکنان فوق‌العاده این بخش بهترین مراقبت و پرستاری را که مشخصه آنان است، به نخست‌وزیر ارائه داده‌اند.»

© The Independent

بیشتر از جهان