تغییرات جدید در نقشه‌های گوگل و اپل در دوران کرونا

تغییرات جدید این نقشه‌ها به نظر میرسد اکنون در پلاتفرمهای مختلف آماده بهره برداری است

ارسال پیتزا به کادر درمانی بیمارستانی در بارسلونا - Josep LAGO / AFP

نقشه‌های گوگل و اپل، تغییرات جدید ناشی از قرنطینه ویروس کرونا در سطح جهان را در صفحات خود منعکس کردند. 

هر دو نقشه، تمرکز خود را از رستوران‌ها و میخانه‌ها برداشته و به جای آن بر سرویس های مورد نیاز مردم در زمان شیوع اپیدمی کرونا، از بیمارستان ‌ها گرفته تا غذاهای بیرون بر، متمرکز شده اند. 

این تغییرات به این معناست که هر دو نقشه گوگل و اپل،‌ حالا در بالای صفحه خود، کسب و کارهایی از جمله سوپر مارکت ها و نیز سرویس های خدمات درمانی و ارسال غذا را نشان می دهند. در حالی که پیش از این رستوران را نشان می دادند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اپلیکیشن نقشه گوگل، در بالای صفحه، مجموعه ای از فیلترها را نشان می دهد. وقتی روی هر کدام از آنها که حالا شامل « سرویس ارسال» و «‌بیرون بر» نیز می شود، کلیلک کنید، همه اماکن مورد نظر در نزدیکی محل را جستجو می کند و اطلاعات بیشتر نیز می تواند به نوار جستجو اضافه شود. 

هیچ یک از این دو اپلیکیشن به طور کامل اطلاعاتی از باز بودن و یا بسته بودن کسب و کارها به دلیل ویروس کرونا، به کاربران نمی دهد. 

بنابراین، این نقشه لزوما شاید همه جاهایی را که سرویس ارسال و بیرون بر و برعکس، ارائه می دهند را نشان ندهد. 

تغییرات اعمال شده در نقشه گوگل فراگیرتر است. این نقشه ضمن تغییر اولویت ها در چگونگی فهرست کردن اماکن، همچنین کاربران را از  بسته شدن کسب و کارهای مشخص و یا تغییر ساعات کاری آنها در واکنش به شیوع ویروس کرونا، آگاه می سازد.

این اپلیکیشن قبلا نیز تغییرانی در پلاتفرم خود در واکنش به اپیدمی کرونا داده بود. ماه گذشته، به کاربرانی که مراکز درمانی را جستجو می کردند، هشدار می داد که قبل از مراجعه حضوری، به منظور حفظ فاصله اجتماعی، ابتدا با آنها تماس بگیرند. 

تغییرات جدید این نقشهها به نظر میرسد اکنون در پلاتفرمهای مختلف آماده بهره برداری است. 

© The Independent

بیشتر از زندگی