جشن خیرکننده نور، همزمان با پایان قرنطینه در ووهان

هزاران نفر از ساکنان ووهان پس از لغو محدودیت‌های رفت و آمد، شهر را ترک کردند

 چین با برگزاری جشن نور بر فراز رود یانگ تسه، به ۱۱ هفته مقررات منع آمد و شد در شهر ووهان پایان داد. 

قرنطینه شهر ووهان، در استان هابی، که ویروس کرونا اولین بار سال گذشته میلادی در آنجا شناسایی شد، روز ۲۳ ژانویه آغاز و به مدت ۷۶ روز ادامه یافت. 

طبق آمار رسمی دولت چین، شهر ووهان بیش از ۵۰ هزار مبتلا به ویروس کرونا داشته که به مرگ ۲۵۰۰ نفر منجر شده، یعنی حدود ۸۰ درصد کل جان باختگان در کشور. 

چهارشنبه گذشته، به اهالی این شهر ۱۱ میلیونی اجازه داده شد تا در صورت داشتن اپلیکیشن مخصوص روی گوشی های تلفن خود، سفر کنند. اپلیکیشنی که سالم بودن آنها را تایید می کند و  نشان می دهد که با بیماران مبتلا به ویروس کرونا در تماس نبوده اند. 

تخمین زده می شود که روز چهارشبنه بیش از ۵۰ هزار نفر برای رفتن به خانه و یا محل کار خارج از ووهان، شهر را با هواپیما یا قطار ترک کرده اند. 

پس از لغو محدودیت ها در نیمه شب روز چهارشنبه، خودروها به سرعت شروع به ترک شهر کردند. 

یان شیانگ شنگ، رئیس پلیس محلی ووهان گفته: « از نیمه شب تا ساعت ۷ صبح،  تقریبا هزار خودرو از عوارضی بزرگراه شلوغ بین شهری عبور کردند.» 

در شهر ووهان، تانگ زنگ کان، از ساکنان شهر، در حالی که به نور بالای پل نگاه می کرد گفت: «۷۰ روز از خانه بیرون نرفته بودم. ماندن در خانه برای این مدت طولانی من را واقعا دیوانه کرده بود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آپارتمان محل سکونت او بعد از آن که دیگر ساکنان به کووید- ۱۹ مبتلا شدند بسته شد و مواد غذایی هم توسط کارکنان محلی به در خانه آنها ارسال می شد. 

همزمان با پایان قرنطینه ووهان، یک شهر شمالی در چین محدودیت های رفت و آمد را برای ساکنان اعمال کرده است. 

© The Independent

بیشتر از جهان