ممنوعیت برگزاری مراسم تشییع‌جنازه در دو شهر بریتانیا

شورای بعضی شهرهای بریتانیا، تشییع‌جنازه را غیرقانونی اعلام کرده‌اند

اداره بهداشت عمومی انگلستان هفته گذشته پس از مشورت با رهبران مذاهب مختلف پیشنهادهایی در زمینه تشیع‌جنازه منتشر کرد-Paul Faith / AFP

برخی شوراهای شهر در بریتانیا تصمیم گرفته‌اند برای رعایت مسائل بهداشتی در زمان همه‌گیری ویروس کرونا از ارائه خدمات تشیع‌جنازه خودداری کنند.

شوراهای دو شهر «بردفورد» و «کرکلیس» که هر دو در منطقه یورکشایر واقع شده‌اند از جمله دولت‌های محلی هستند که در راستای سیاست قرنطینه عمومی، دست به چنین اقدامی زده‌اند.

این دو شورا از روز دوشنبه «جسدسوزی مستقیم» را بدون حضور عزاداران و مراسم تشیع‌جنازه انجام می‌دهند.

مراسم دفن همچنان برگزار خواهد شد اما با حضور حداکثر ده نفر که می‌بایست فاصله اجتماعی را حفظ کنند.

راب واکر، نماینده شورای شهر کرکلیس و عضو کابینه شهرداری این شهر، در بیانیه‌ای گفت: «ما این تصمیمات را با قلبی پراندوه می‌گیریم. هیچ‌کس نمی‌خواهد چیزی از مردم عزادار دریغ کند.»

او افزود: «متاسفانه تا زمانی که این ویروس دهشتناک به گسترش خود در سراسر جهان ادامه می‌دهد ما می‌بایست اقداماتی برای حفاظت از کارمندان خود، عزاداران و خانواده‌هایشان انجام دهیم.»

سوزان هینچکلیف، رئيس شورای شهر بردفورد نیز با انتشار بیانیه‌ای بر دشوار بودن این تصمیم تاکید کرد. 

او گفت: «این تصمیم بار سنگینی بر دوش ما است و در همکاری با خانواده‌های عزادار و جهت پشتیبانی از آن‌ها می‌کوشیم مراسم یادبود افراد متوفی پس از پایان همه‌گیری انجام شود.»

او افزود: «متوجهم که این نمی‌تواند جبرانِ دردی باشد که آن‌ها احساس می‌کنند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اداره بهداشت عمومی انگلستان هفته گذشته پس از مشورت با رهبران مذاهب مختلف پیشنهادهایی در زمینه تشیع‌جنازه منتشر کرد. 

این اداره گفت تنها اعضای خانواده متوفی یا خانواده بلافصل او باید در تشیع‌جنازه‌ شرکت کنند. 

پروفسور پل کاسفورد، مدیر ارشد پزشکی این اداره، گفت: «ما فعلا تمامی سوگواران را تشویق می‌کنیم در تشیع‌جنازه فاصله‌گیری اجتماعی را رعایت کنند. متاسفانه این به معنی محدود شدن جمعیت عزاداران به اعضای بلافصل و نزدیک‌ترین اعضای خانواده متوفی است.»

در روز جمعه اعلام شد که خانواده اسماعیل محمد عبدالوهاب، پسر ۱۳ ساله‌ای که چند روز پیش بر اثر کووید ۱۹ جان سپرد، قادر به شرکت در تشیع‌جنازه نیستند چرا که دو برادر و خواهر او نشانه‌های این ویروس را از خود نشان داده‌اند.

© The Independent

بیشتر از جهان