تبدیل عکس‌های کاربران به شاهکارهای هنری

گوگل با استفاده از هوش مصنوعی چنین اپلیکیشنی را طراحی کرده است

گوگل می‌گوید، با مؤسسه‌های فرهنگی مثل نگارخانه ملی بریتانیا و موزه هنری موا در ژاپن در این باره همکاری کرده است( GIUSEPPE CACACE/AFP via Getty Images )

اکنون می‌توانیم تمام عکس‌های خودمان را با استفاده از اپلیکیشن هنر و فرهنگ گوگل، به شاهکارهای هنری تبدیل کنیم.

این قابلیت جدید که «هنری‌‌‌گردانی»(Art Transfer) نام دارد، با استفاده از هوش مصنوعی، سبک و سیاق آثار هنری مشهور را به عکس می‌دهد.

کاربر می‌تواند «ده‌ها» نقاشی مشهور را انتخاب کند و هر عکس دلخواهی را به سبک و سیاق آن‌ها در آورد.

این ابزار، بخشی مجزا از اندروید و آی.او.اس است و برای استفاده از چنین قابلیتی باید آن را اجرا کرد، و سپس فهرست‌گزینه  دوربین در پایین آن را برگزید. سپس، برای باز کردن این قابلیت، باید گزینه «هنری‌‌گردانی» را از فهرست انتخاب کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کاربر می‌تواند یکی از شاهکارهای مختلف را انتخاب کند و تبدیل به سبک و سیاق هر یک از آن آثار هنری را (روی تصویر دلخواه) پیاده کند. گوگل در حین انجام این کار و در حینی که کاربر منتظر است تا این قابلیت اعمال شود، «اطلاعات جالبی»در مورد اثر هنری مورد نظر را به وی ارائه می‌دهد.

البته این قابلیت، ابزار خشک و خالی روکش‌گذاری یا تلفیق نیست و گوگل می‌گوید الگوریتم‌هایی پدید آورده است که عکس مورد نظر را با استفاده از هوش مصنوعی، به سبک و سیاق انتخابی بازآفرینی می‌کند.

گوگل می‌گوید، با مؤسسه‌های فرهنگی مثل نگارخانه ملی بریتانیا و موزه هنری موا در ژاپن همکاری کرده است تا انواع مختلف سبک‌ها، مثل سبک ون‌گوگ، فریدا کالو، ادوارد مونش و لئوناردو داوینچی را در اختیار داشته باشد.

اپلیکیشن هنر و فرهنگ گوگل، به نوعی در سال ۲۰۱۸ در اینترنت همه‌گیر شده بود و کاربران می‌توانستند عکس‌هاشان را روی آثار هنری معروف سوار کنند و حالت نقاشی‌های کلاسیک را به آن‌ها بدهند. آن قابلیت همزادسازی، اواخر همان سال در بریتانیا در دسترس بود.

© The Independent

بیشتر از زندگی