یک سال زندان برای فروش غیرقانونی ماسک

دولت فرانسه چند هفته پیش تمام ماسک‌های موجود در کشور را مصادره کرد 

دولت فرانسه در اوایل ماه مارس تمامی ماسک‌های صورت در کشور را مصادره کرده تا به این کشور در مبارزه با شیوع کووید ۱۹ کمک کند- STR / AFP

مردی در فرانسه بخاطر فروش غیرقانونی ماسک صورت در میان همه‌گیری ویروس کرونا با احتمال زندانی‌شدن روبرو است. 

مقامات قضایی فرانسه به «ایندیپندنت» گفتند او با یک سال زندان و ۱۰ هزار یورو جریمه روبرو شده است. دادگاه پس از برگزاری جلسه تجدیدنظر تصمیم می‌گیرد که حکم زندان را تعلیق کند یا نه. 

به گفته روزنامه سراسری له فیگارو، این مرد در پاریس به اتهام آمال فریبکارانه اقتصادی و خودداری از تحویل کالاهای مصادره‌شده، محاکمه شد. 

گفته می‌شود این پرونده مرتبط با کشف حدود ۲۰ هزار ماسک صورت در پایتخت فرانسه است که در آخرهفته پیش صورت گرفت. 

دولت فرانسه در اوایل ماه مارس تمامی ماسک‌های صورت در کشور را مصادره کرده تا به این کشور در مبارزه با شیوع کووید ۱۹ کمک کند. این تجهیزات حفاظتی (که در فرانسه و سایر کشورها کم‌یاب شده‌اند)‌ مورد نیاز کارگران بخش سلامت هستند. 

به گزارش روزنامه لوموند، پلیس از آن هنگام ده‌ها هزار ماسک در پایتخت فرانسه پیدا کرده که به صورت غیرقانونی احتکار شده‌اند. 

این روزنامه سراسری گزارش داد که ۲۰ هزار ماسک در یک آژانس توریستی در جنوب پاریس پیدا شده و ۱۵ هزار ماسک در یک مغازه غذاهای طبیعی در یکی از محلات شرقی این شهر. 

همچنین حدود ۲۳ هزار ماسک در کامیون کوچکی در یکی از محلات شیک غرب پاریس پیدا شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فرانسه از روز ۱۷ مارس بخاطر شیوع کووید ۱۹ در قرنطینه عمومی بوده است و افراد تنها برای کارهای ضروری مثل خرید غذا یا دارو اجازه خروج از خانه‌هایشان را دارند. 

وزیر کشور چند روز پیش اعلام کرد که در اولین دو هفته قرنطینه سراسری بیش از ۳۵۰ هزار نفر بخاطر بی‌توجهی به محدودیت‌ها جریمه شده‌اند. 

به گزارش رسانه‌های محلی، افراد قانون‌شکن با ۱۳۵ یورو جریمه روبرو هستند که در صورتی که برای بار دوم گیر بیافتند به ۲۰۰ یورو افزایش می‌یابد. 

کریستوفر کاستانر گفت: «هدف ما جریمه کردن مردم نیست. نگاه داشتن مردم فرانسه در خانه‌هایشان است.»

طبق آمار روز جمعه بیش از ۵۹ هزار نفر در فرانسه به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ۵۳۸۷ نفر درگذشته‌اند. 

*در این مقاله از گزارش‌های آسوشیتدپرس استفاده شده است.

© The Independent

بیشتر از جهان