هکرهای نزدیک به دولت ایران سازمان بهداشت جهانی را هدف گرفتند

اطلاعات این سازمان در بحران همه‌گیری کرونا برای هکرها ارزشمند است

مقر سازمان بهداشت جهانی در ژنو-FABRICE COFFRINI / AFP

چهار منبع آگاه در گفتگو با رویترز از تلاش هکرهای نزدیک به دولت جمهوری اسلامی برای وارد شدن به حساب‌های ایمیل شخصی کارمندان سازمان بهداشت جهانی خبر دادند.

این خبرگزاری بریتانیایی می‌نویسد، هنوز روشن نیست چه حساب‌هایی هک شده‌اند اما حمله هکر‌ها نشان می‌دهد که سازمان بهداشت جهانی و دیگر نهادهایی که در کانون تلاش‌های جهانی برای مقابله با همه‌گیری کرونا قرار دارند، تا چه اندازه هدف حمله‌های دیجیتالی قرار دارند. هدف از این حمله‌ها دستیابی به اطلاعات است.

این در حالی است که از ماه مارس که کرونا در جهان همه‌گیر شد تا کنون حمله‌های سایبری علیه سیستم درمانی آمریکا و شرکای‌اش دو برابر شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رویترز در ادامه می‌نویسد، فیشینگ حساب‌های ایمیل پرسنل سازمان بهداشت جهانی با هدف دستیابی به رمز عبور آنها، از اوایل ماه مارس آغاز شد.

منابع مطلع به رویترز گفتند، هکرهایی که به نظر می‌رسد تحت حمایت جمهوری اسلامی قرار دارند، به طور کلی سازمان‌های بین‌المللی فعال در عرصه بهداشت و درمان را با فیشینگ هدف گرفتند.

مقامات تهران این اتهام‌ها را رد کرده و می‌گوید ایران خود قربانی حمله‌های سایبری است.

یک مقام نزدیک به سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا به رویترز گفت، در جریان این حمله‌ها قرار داشته و چنین اقداماتی از سوی ایران در زمان بحران های بین‌المللی متداول است.

اطلاعات سازمان بهداشت جهانی از نظر نرخ مبتلایان در کشورهای مختلف، تعداد قربانیان و پراکندگی جغرافیایی بیماری و بودجه‌های درمانی می‌تواند برای هکرها جذاب باشد.

بیشتر از