ارائه خدمات اینترنتی متناسب با دوران قرنطینه

طبق توافق دولت بریتانیا با شرکت‌های خدمات اینترنتی، این شرکت‌ها به کاربران خود خدمات بسته‌های اینترنتی نامحدود می‌دهند

خانه‌نشینی ناشی از شیوع ویروس کرونا باعث شده‌ است که کاربران حجم بیشتری از اینترنت خانگی یا همراه‌شان را استفاده کنند- Pixabay

شرکت‌های خدمات اینترنتی تصمیم گرفته‌اند برای تداوم اتصال مردم به اینترنت در دوره شیوع جهانی ویروس کرونا محدودیت پهنای‌باند را کنار بگذارند.  

طبق توافق دولت بریتانیا با شرکت‌های خدمات اینترنتی، این شرکت‌ها به کاربران خود خدمات بسته‌های اینترنتی نامحدود می‌دهند و برای بسته‌های خطوط تلفن ثابت و همراه تعرفه‌های جدیدی ارائه می‌کنند.

مردم در تلاش برای توقف شیوع ویروس کرونا، مجبورند کار و درس‌شان را در خانه دنبال کنند و افراد آسیب‌پذیر نیز برای خرید و برقراری تماس‌ها در ایام قرنطینه به ارتباط اینترنتی نیاز دارند و این اقدامات به همین علت انجام می‌شود.  

این توافق، بخشی از گستره اقداماتی است که شرکت‌های بزرگ خدمات اینترنتی و تأمین خدمات تلفن همراه، از جمله بی‌تی/ای‌ای، اپن‌ریچ، ویرجین مدیا، اسکای، تاک‌تاک، اوتو، ودافون، تری، هایپراپتیک، گیگاکلییر و کِی‌کام به آن متعهد شده‌اند و بلافاصله نیز به اجرا گذاشته می‌شود.

به گفته اداره دیجیتال، فرهنگ، رسانه و ورزش، این شرکت‌ها ادعا کرده‌اند که با هرکس در دوره شیوع جهانی این بیماری در پرداخت قبض تلفن خود مشکل داشته باشد، منصفانه برخورد خواهند کرد و به خوبی از همه مشترکان حمایت خواهند کرد.

هم‌چنین، این شرکت‌ها اعلام کرده‌اند که بسته‌های جدید و ارزان‌تری برای خطوط تلفن ثابت و همراه ارائه خواهند کرد تا مطمئن شوند که مردم دائم به اینترنت دسترسی دارند و (با این اقدام) از اقشار آسیب‌پذیرتر حمایت می‌کنند.

با این اقدامات، کاربران می‌توانند بسته‌های حاوی حجم اینترنت بیشتر را با قیمت کمتر و نیز امکان تماس رایگان از خطوط ثابت و همراه، به نوبت، دریافت کنند.

این شرکت‌ها اعلام کرده‌اند که مشتریانی که از اقشار آسیب‌پذیرترند یا کسانی که در خودقرنطینگی به سر می‌برند و در نوبت اصلاح فراخ‌باند ثابت یا خط تلفن ثابت خود هستند، چون امکان انجام این تعمیرات نیست، باید در صورت امکان راه‌های دیگری برای ارتباطات و تماس پیش پای‌ آنان گذاشته شود.

اولیور دودِن، رئیس اداره دیجیتال، گفت: «بسیار خوشحالم که می‌بینم شرکت‌های خدمات تلفن همراه و فراخ‌باند دست به دست هم داده‌اند تا سهم خود را در عرصه ملی ادا کنند و به مشتریان کمک کنند؛ مخصوصاً به اقشار آسیب‌پذیرتر که در این ایام سخت ممکن است در پرداخت قبض‌ها دچار مشکل شوند.»

«برای همکاری با سازمان خدمات همگانی سلامت و نجات جان انسان‌ها، مردم باید در خانه بمانند. این بسته جدید برای اتصال مداوم مردم به اینترنت در ایام خانه‌نشینی کارساز است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ملانی داوز، مدیرعامل آفکام، سازمان دیده‌بان ارتباطات بریتانیا، گفت: «چالش‌های بی‌سابقه‌ای را که هم‌اکنون گریبانگیر شرکت‌های خدمات اینترنتی شده است، درک می‌کنیم.»

«در شرایطی هستیم که ارتباط با دوستان و اعضای خانواده هرگز چنین اهمیتی نداشته است، بنابراین اگر این شرکت‌ها داوطلب حمایت از مشتریان آسیب‌پذیر باشند، ما از این حرکت‌شان استقبال می‌کنیم.»

مدیران این شرکت‌ها گفته‌اند که ارتباط با دیگران در هیچ دوره‌ زمانی‌ای چنین اهمیتی نداشته است، و افزوده‌اند که در حال حاضر با توجه به عدم قطعیت‌های موجود، هیچکس نباید نگران ارتباط با دوستان و عزیزانش باشد.

آنان گفته‌اند که این شرکت‌ها بی‌وقفه تلاش خواهند کرد تا کاری کنند که همه شهروندان سراسر کشور بتوانند با هم در تماس باشند.

مارک آلرا، مدیرعامل بخش مشتریان شرکت مخابرات بریتانیا، گفت: «در طول دوره این بحران ملی و جهانی، اولویت ما تأمین امنیت همکاران و حصول اطمینان از دسترسی مشتریان، خصوصاً اقشار آسیب‌پذیرتر، به اینترنت است.»

کلایو سلی، مدیرعامل شرکت اپن‌ریچ، نیز گفت: «خوشبختانه بسیاری از کارها را می‌توانیم خارج از شرکت پیش ببریم؛ کارهایی شامل رفع ایرادها، ظرفیت‌افزایی و ساختن شبکه‌های کاملاً نوری مطمئن‌تر و سریع‌تر. به همین علت، مهندس‌های شرکت اپن‌ریچ هم‌چنان کار می‌کنند تا بتوانند کلیه خدمات شرکت را در سراسر بریتانیا تأمین کنند.»

© The Independent

بیشتر از جهان