علی لاریجانی به کرونا مبتلا شد

رئیس مجلس جمهوری اسلامی در قرنطینه و تحت درمان است

در هفته‌های گذشته خبرگزاری فارس فهرستی از مبتلایان به ویروس کرونا در میان مسئولان جمهوری اسلامی و هم‌چنین چهره‌های نزدیک به مراجع تقلید کشور منتشر کرد - Anwar AMRO / AFP

روابط عمومی مجلس شورای اسلامی ایران، در خبری اعلام کرد که «در پی بروز برخی علائم، از رييس مجلس آزمایش کرونا گرفته شد و با توجه به نتیجه مثبت آن، وی هم اکنون در قرنطینه و تحت درمان است».

در همان روزهای نخست شیوع گسترده کرونا در ایران تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از مثبت بودن نتیجه آزمایش کرونای خود خبر دادند.

پس از کش‌وقوس‌های فراوان بحران کرونا مقامات مملکتی را بر آن داشت که مجلس شورای اسلامی را تعطیل کنند. تصمیمی که البته از نظر برخی نمایندگان مجلس در وضعیت بحرانی کنونی کشور، ضرورتی نداشت. 

در هفته‌های گذشته خبرگزاری فارس فهرستی از مبتلایان به ویروس کرونا در میان مسئولان جمهوری اسلامی و هم‌چنین چهره‌های نزدیک به مراجع تقلید کشور منتشر کرد.

خبر ابتلای علی‌اکبر ولایتی به ویروس کرونا و تحت قرنطینه قرار گرفتن این چهره‌ نزدیک به رهبر نظام هم چندی پیش منتشر شد. محمد میر‌محمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز از دیگر چهره‌های نزدیک به علی خامنه‌ای بود که قربانی  ویروس کرونا شده بود.

از دیگر نزدیکان رهبر جمهوری اسلامی که در اثر ابتلا به ویروس کرونا از دنیا رفت مادر همسر میثم خامنه‌ای بود. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

چندی پیش هاشم بطحایی عضو مجلس خبرگان رهبری هم به دلیل ابتلا به ویروس کرونا از دنیا رفته بود.

این عضو مجلس خبرگان رهبری از جمله روحانیونی بود که در ابتدای همه‌گیری گسترده ویروس کرونا در ایران، در صف منتقدین آنهایی بود که خواستار برخورد علمی با این پدیده بودند در یک سخنرانی که از او منتشر شده بود ادعا می‌کرد که ویروس کرونا ساخته دست آمریکایی‌هاست برای مبارزه با چین در حوزه‌ اقتصاد.  

از دیگر مقامات جمهوری اسلامی که بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند می‌توان به محمدعلی رمضانی، نماینده منتخب مجلس یازدهم، فاطمه رهبر عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی و نماینده منتخب لیست اصولگرایان در مجلس آینده، حسین شیخ‌الاسلام، معاون سیاسی سابق وزارت خارجه، هادی خسروشاهی، سفیر اسبق ایران در واتیکان و علی خلفی معاون قضایی قوه قضاییه اشاره کرد.

بیشتر از