فهرست حکومتی‌های مبتلا به کرونا منتشر شد

خبرگزاری فارس فهرست اسامی مقام‌های مملکت مبتلا به کرونا را منتشر کرد

گفته می‌شود که اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور هم به ویروس کرونا مبتلا شده و در قرنطینه است - LOUAI BESHARA / AFP

امروز، چهارشنبه ۲۱ اسفندماه، خبرگزاری فارس فهرستی از اسامی مقام‌های حکومتی در جمهوری اسلامی منتشر کرد که در میان این اسامی آنها که در اثر ویروس کرونا جان‌باخته‌اند و آنها که به دلیل کرونا  در قرنطینه‌اند و آنها که رو به بهبودی‌اند آورده شده است. 

در میان اسامی «نام محمدجواد ایروانی» معاون نظارت و حسابرسی دفتر آیت‌الله علی خامنه‌ای به چشم می‌خورد که نامش در میان قرنطینه شدگان آورده شده و هم‌چنین تاکید شده که حال او  رو به بهبودی‌ست.

محمدجواد ایروانی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی ایران هم هست.  

بر اساس گزارش خبرگزاری فارس «اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری ایران، هم  به ویروس کرونا مبتلا شده و او نیز در «قرنطینه» است. 

در روزهای گذشته چهره‌های سیاسی در گوشه و کنار ایران در اثر کرونا جان باختند؛ حسین شیخ‌الاسلام، معاون امور بین‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب، فاطمه رهبر، نماینده راه‌یافته به مجلس یازدهم، احمد تویسرکانی، مشاور رئیس قوه قضائیه، هادی خسروشاهی، سفیر سابق ایران در واتیکان، محمد میرمحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، و محمدعلی رمضانی، نماینده منتخب آستانه اشرفیه در مجلس یازدهم از آن جمله‌اند. 

بنا به گزارش خبرگزاری فارس از علی اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، رضا رحمانی، وزیر صنعت و معصومه ابتکار، معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده، سیدرضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک، مصطفی پورمحمدی، وزیر سابق کشور و دادگستری، و اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از دیگر مقامات مملکتی هستند که در قرنطینه به سر می‌برند. 

 

براساس یک نظرسنجی تلفنی که توسط مرکز افکارسنجی دانشجویان (ایسپا) در چند روز گذشته از شهروندان پایتخت ایران گرفته شده است، ۷۶ درصد تهرانی‌ها معتقدند که در ماجرای کرونا و اختصاص خدمات درمانی میان مردم و مسئولان «عدالت کمی» رعایت شده است. 

این نظرسنجی می‌گوید که این احساس بی‌عدالتی نزد مردم شهر ربطی به منطقه زندگی افراد ندارد و از فقیر و غنی همه معتقدند که اجرای عدالت در برخورد با ویروس کرونا به اندازه کافی صورت نگرفته است. 

بسیاری معتقدند که دسترسی مسئولین و مقامات حکومتی شرایط  راحت‌تر و در دسترس‌تری برای تشخیص بیماری و درمان آن دارند و عدالت در این زمینه به هیچ‌وجه رعایت نمی‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شیوع ویروس کرونا در ایران از شهر قم شروع شد. بسیاری از مقامات شهر قم اعتقادی به قرنطینه این شهر پس از مشخص شدن مرکزیت شیوع ویروس نداشتند. 

موضوعی که به‌خصوص در روزهای گذشته خشم و عصبانیت بسیاری از نمایندگان مجلس را باعث شده بود. امروز علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به «ضرورت قرنطینه کردن کانون‌های آلوده به ویروس کرونا» گفته بود که: «در صورت وجود مقاومت‌هایی برای قرنطینه قم، باید معلوم شود عوامل مخالف چه کسانی بوده‌اند و اگر کوتاهی صورت گرفته است، مسئولیت جان مردم با آنهاست و حتماً باید پیگرد قضایی انجام شود که چرا عده‌ای در یک کار تخصصی پزشکی دخالت کرده‌اند». 

سازمان بهداشت جهانی امروز اعلام کرد که بیماری کووید۱۹ که بر اثر ویروس جدید کرونا پدید می‌آید، رسما یک بیماری «همه‌گیر در سطح جهان» است.

بیشتر از