دیزنی‌لند و دیزنی‌ورلد تا اطلاع ثانوی تعطیل می‌مانند

امکان رزرو آنلاین از آغاز ماه ژوئن وجود خواهد داشت

مجموعه‌های تفریحی دیزنی در کالیفرنا و فلوریدا به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل هستند-Pixabay

دو مرکز تفریح «دیزنی ورلد» و «دیزنی لند» اعلام کرده‌اند که بار دیگر خط رزرو بلیت دیدار از این دو پارک برای ماه ژوئن باز شده است. در حال حاضر، هر دو پارک تفریحی دیزنی به خاطر شیوع کووید-۱۹ تعطیل است.  

هفته گذشته، شرکت والت دیزنی که پیش‌تر اعلام کرده بود پارک‌های دیزنی در پایان ماه مارس بازگشایی خواهند شد، اعلام کرد که هردو مرکز تفریحی دیزنی تا اعلام ثانوی تعطیل خواهد بود.

به گفته مقامات شرکت دیزنی، تصمیم به تعطیل پارک‌های کالیفرنیا و فلوریدا «در راستای توصیه‌های کارشناسان بهداشتی و مقامات دولت» اتخاذ شده است.

در بیانیه دیزنی آمده است: «هرچند هنوز در مورد پیامدهای کووید-۱۹ ابهام‌هایی وجود دارد، سلامت و امنیت مهمانان و کارکنان ما همچنان نخستین اولویت شرکت والت دیزنی است.»

اما طبق اعلامیه‌هایی که در تارنمای این پارک‌ه منتشر شده است، از روز اول ماه ژوئن می‌توان بلیت ورود به هر دو پارک را رزرو کرد؛ هرچند هیچ‌یک از این دو مرکز تفریحی رسما تاریخ بازگشایی خود را اعلام نکرده‌اند.

به گفته این شرکت ، کانال رزرو بلیت، هم برای کسانی که قصد دیدار از پارک‌های دیزنی را دارند باز است، و هم برای دارندگان بلیت‌هایی که تاریخ‌شان باید عوض شود.

بیانیه به‌روز شده دیزنی می‌گوید: «طبق معمول، اگر پارک‌های دیزنی قبل یا بعد از تاریخ بلیت‌ها بازگشایی شوند، مهمانان می‌توانند تاریخ دیدار خود را تغییر دهند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مراکز تفریح دیزنی همچنین «وجه مورد مطالبه دیزنی برای هرنوع تغییر در تاریخ بلیت‌ها را تا ۳۰ ماه ژوئن ملغی می‌کند.»

علاوه بر این، اعتبار بلیت‌های پارک والت دیزنی‌ورلد که  پیش از تعطیلی این مرکز خریده شده باشد و «تاریخ اعتبارشان از ۱۲ مارس تا زمان بسته ماندن پارک است»، به طور خودکار تا روز۱۵ دسامبر ۲۰۲۰ تمدید خواهد شد.

 دیزنی می‌گوید: «ما با دقت این اوضاع متغیر و پیچیده را دنبال خواهیم کرد.»

پیش از آن، این موسسه اعلام کرد که حقوق و دستمزد کارکنانش را به‌رغم تعطیل پارک‌های تفریحی‌اش تا تاریخ ۱۸ ماه آوریل، خواهد پرداخت.

شرکت دیزنی در بیانیه‌ای که در روز ۲۷ ماه مارس منتشر کرد، گفت: «این شرکت از هنگام تعطیل پارک‌هایش، دستمزد کارکنانش را پرداخت کرده است و با توجه به ادامه بحران و پیچیدگی آن، تصمیم گرفته‌ایم دستمزد کارکنان ساعتی پارک ها را تا روز ۱۸ آوریل بپردازیم.»

هرچند تاریخ بازگشایی پارک‌ها هنوز اعلام نشده است، اما تحلیل آمارهای موجود نشان می‌دهد که این مراکز تفریح میان هشت تا ده هفته پس از بازگشایی، شاهد «تعداد بیش از معمول بازدید کنندگان» خواهد بود. 

نشریه محلی «اورنج کانتی رجیستِر» به نقل از استیو بلوم، تحلیلگر در موسسه آمار «تورینگ پلَن»، می‌نویسد: «انتظار داریم هشت تا ده هفته  پس از بازگشایی پارک، تعداد بازدید کنندگان از این پارک به سطح معمول خود برسد و پس از آن، با تجدید برنامه دیدارهای لغو شده، تعداد (مهمانان پارک) از حد معمول فراتر برود.»

© The Independent

بیشتر از زندگی