فروش تورهای لوکس به رغم ممنوعیت سفر در دوره همه‌گیری کرونا

کشتی ملکه الیزابت در حال حاضر در شمال شرقی بوندابرگ در ایالت کوئینزلند لنگر گرفته است

علی‌رغم تمام موانعی که بر سر راه انجام این سفر تفریحی وجود دارد، شرکت کانراد به فروش بلیت‌های آن ادامه می‌دهد - JAMES MORGAN / CARNIVAL AUSTRALIA / AFP

در پیام یکی از شرکت‌های برتر کشتی‌های تفریحی بریتانیایی به مسافرانی که سفری رویایی به استرالیا خریده‌اند، آمده است: «تبریک و تشکر به خاطر انتخاب کنراد!»

این سفر که ۲۴۶۴ پوند هزینه برمی‌دارد، شامل پرواز برگشت به لندن از سیدنی و ۲۷ شب پرسه بر روی آب‌های استرالیا بر عرشه کشتی «ملکه الیزابت» است.

بروشور آنلاین این سفر تفریحی تبلیغ می‌کند: «بر سواحلی به سفیدی نمک قدم گذارید، با حیات وحش مواجه شوید، و حضور در مناطق شراب‌گیری مشهور دنیا را از نزدیک تجربه کنید.»

اما این سفر تفریحی، احیانا برای سال آینده و در دوران پس از ویروس کرونا نیست. بلکه شرکت کانراد بلیت سفرهایی را می‌فروشد که ۱۰ آوریل ۲۰۲۰، از فرودگاه هیثرو با پروازی به سیدنی می‌رود و سفر با کشتی هم برای دو روز بعد از آن برنامه‌ریزی شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با این وجود، فروش بسته‌های مسافرتی که قبل از ۱۷ آوریل از کشور خارج می‌شود، مغایر با توصیه وزارت امور خارجه علیه مسافرت‌های غیرضروری به خارج از کشور است.

به علاوه، دولت محلی در کانبرا می‌گوید: «تا اطلاع بعدی، تنها شهروندان استرالیایی و ساکنان دایم این کشور و اعضای درجه اول خانواده آنان می‌توانند به استرالیا بازگردند.»

هر کسی که به داخل کشور راه داده نشود، به قرنطینه اجباری ۱۴ روزه می‌رود و ماموران پلیس یا ارتش، مسافران را «مستقیما به اماکن تعیین شده برای قرنطینه منتقل خواهند کرد.»

علی‌رغم تمام موانعی که بر سر راه انجام این سفر تفریحی وجود دارد، شرکت کانراد به فروش بلیت‌های آن ادامه می‌دهد.

ایندیپندنت برای آزمایش، توانست بلیتی برای این سفر تفریحی بخرد که شامل دیدار از جزایر ویتساندی در کوئینزلند، رود مارگارت در استرالیای غربی، و جزیره کانگورو در جنوب استرالیا است.

بعضی از مسافران کشتی‌های تفریحی در استرالیا ادعا کرده‌اند که کنراد قصد لغو این سفر دریایی را دارد، ولی به فروش آن ادامه می‌دهد تا مسافرانی که بلیت این سفر را پیشتر خریده‌اند، تشویق شوند داوطلبانه سفر خود را لغو کنند. در این صورت، به جای پس گرفتن پول خود، باید سفر تفریحی دیگری در آینده را با همین شرکت رزرو کنند.

جف راس، یکی از مسافران استرالیایی که بلیت این سفر را خریداری کرده است، گفت: «قطعا هیچ کشتی تفریحی در کار نخواهد بود.»

کشتی ملکه الیزابت در حال حاضر در شمال شرقی بوندابرگ در ایالت کوئینزلند لنگر گرفته است.

سخنگوی کانراد گفت: «ما با توجه به محدودیت‌های فعلی در بنادر مختلف در سراسر جهان، و همچنین با در نظر گرفتن راهنماهای مقامات ذی‌ربط در مقاصد مختلف و در ارتباط با مسافرت‌های هوایی، به کار خود ادامه می‌دهیم. آشکار است که تغییراتی در برنامه این سفر وجود خواهد داشت و ما به زودی با مهمانان خود برای این سفر تماس خواهیم گرفت و آنها را باخبر خواهیم ساخت.»

این شرکت فعلا «تعلیقی» را در کشتی‌رانی‌های خود تا ۱۱ آوریل ۲۰۲۰ اعلام کرده است.

ورود یک کشتی تفریحی از شرکت پرنسس (Princess)، که شرکت خواهر کونراد است، در ۱۹ مارس به سیدنی، باعث آشفتگی و نگرانی فراوانی شد.

بعد از آن که کشتی روبی پرنسس در نزدیکی مرکز شهر لنگر گرفت، به ۲۷۰۰ مسافر آن اجازه داده شد که در سطح شهر پخش شوند؛ هر چند مواردی از ابتلا به ویروس کرونا در عرشه آن شناسایی شده بود.

تقریبا ۳۰۰ نفر از افراد حاضر در عرشه به کووید-۱۹ مبتلا شدند و یک مسافر جان خود را از دست داد.

© The Independent

بیشتر از جهان