سلب شش امتیاز سلطنتی از شاهزاد هری و مگان

از دست دادن حق سفرهای سلطنتی تا نیاز به تغییرات کامل در استراتژی رسانه‌ای

دوک و دوشس ساسکس - SIMON DAWSON / POOL / AFP

روز سه‌شنبه ۳۱ ماه مارس، دوک و دوشس ساسکس رسما از نقش‌های خود در خانواده سلطنتی کنار می‌روند و زندگی جدیدی را در گذار بین بریتانیا و آمریکای شمالی آغاز می‌کنند. 

پس از این تاریخ، زوج فوق دیگر واجد شرایط برای بهره‌مندی از امتیازاتی که منحصر به اعضای خانواده سلطنتی است، نخواهند بود. 

از دست دادن حق سفرهای سلطنتی تا نیاز به تغییرات کامل در استراتژی رسانه‌ای، از جمله مواردی است که در وضعیت تازه شامل حال آنان خواهد شد. در ادامه این مطلب، برخی از امتیازاتی را فهرست کرده‌ایم که مگان و هری دیگر نخواهنند داشت. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

۱-  دیگر نمی‌توانند از سوی ملکه به سرتاسر کره زمین سفر کنند. 

حالا که مگان و هری دیگر عضو خانواده سلطنتی نیستند، دیگر قادر نخواهند بود وظایفی را از سوی ملکه بر عهده بگیرند؛ از جمله تورهای سلطنتی. 

این زوج از وقتی که ازوداج کرده‌اند، به دو تور سفر سلطنتی رفته‌اند؛ اول به استرالیا، نیوزیلند، فیجی و تونگا، و سپس به آفریقای جنوبی. 

۲- دیگر از بودجه متعلق به امور مالی خانواده سلطنتی بریتانیا حقوق نمی‌گیرند. 

زوج ساسکس با صراحت گفته‌اند که مایلند از نظر مالی مستقل باشند؛ به این معنی که دیگر از بودجه مختص خانواده سلطنتی بریتانیا پولی دریافت نکنند. این بودجه پیش‌تر پنج درصد هزینه‌های دفتر رسمی آنان را تامین می‌کرد. 

بودجه خانواده سلطنتی بریتانیا، یک مکانیسم مالی سالانه برای خانواده سلطنتی است که به خانواده سطلنتی امکان می‌دهد محل رسمی زندگی و دفتر کار خود را سامان دهند. 

با این حال، گفته می‌شود که مگان و هری همچنان مقادیری پول از شاهزاده چارلز دریافت خواهند کرد. گفته می‌شود که حقوق شاهزاده چارلز از دوک‌نشین کورنوال، حدود ۹۵ درصد هزینه‌های آنان را هنگامی که هنوز اعضای فعال خانواده سلطنتی محسوب می‌شدند، تامین می‌کرد. 

۳- آنان باید هزینه دو میلیون و چهارصدهزار دلاری نوسازی عمارت فراگمور را بازپرداخت کنند 

هری و مگان باید هزینه چند میلیاردی مصرف شده برای نوسازی عمارت فراگمور، خانه‌شان در برکشایر، را بازپرداخت کنند. 

هزینه نوسازی آن عمارت بر دوش قلعه وینزور ملکه بود. عملیات بازسازی و نوسازی در سال ۲۰۱۸ انجام شد و هزینه دو میلیارد و چهارصد هزار دلاری آن را از محل مالیات‌های مردم پرداخت کردند. 

۴- در ماه ژانویه تصمیم بر آن شد که دفتر موسسه‌ هری و مگان در قصر باکینگهام بسته شود. این تصمیم موجب شد که کارکنان آنجا بیکار شوند. 

زوج در وبسایت سلطنتی ساسکس درباره بسته شدن دفتر نوشتند:‌ «دوک و دوشس این خبر را شخصا و پس از اطلاع از تصمیم، به اطلاع کارکنان رساندند و با آنان از نزدیک کار کردند تا روند ترک، برای همه کارکنان با آرامش انجام شود. 

در آن مطلب آمده است:‌ «طی یک ماه و نیم گذشته، دوک و دوشس در این روند مشارکت فعال داشتند و با توجه به نزدیکی دوک و دوشس و تیم متعهدشان، این کار برای آنان و کارمندانشان روندی غم‌انگیز بوده است. 

۵- هزینه حفظ امنیت آنان دیگر از سوی دولت کانادا پرداخت نخواهد شد.

از نوامبر ۲۰۱۹ مگان و هری در جزیره ونکوور در کانادا ساکن شدند و دولت کانادا هزینه تامین امنیت آنان را پرداخت می‌کرد. اما کانادا گفته است که وقتی آنان عناوین سلطنتی خود را ترک کنند، دیگر هزینه تامین امنیت آنان را نخواهد پرداخت. 

یک نماینده دولت کانادا در بیانیه‌ای به شبکه خبری سی‌بی‌اس گفت:‌ «در راستای تغییر عناوین و وضعیت آنان، کمک ما در هفته‌های آینده به پایان می‌رسد.»

۶ - آنان دیگر از نظر عکاسی‌های پاپاراتزی‌ها و انتشار عکس‌هاشان در فضای اینترنت مراقبت نخواهند شد.

حالا که زوج فوق دیگر اعضای فعال خانواده سلطنتی نیستند، در سیستم فهرست سلطنتی نیز جایی ندارند. 

این سیستم، تصاویری را که قانونی از اعضای خانواده سلطنتی بریتانیا دریافت شده است، به رسانه‌های این کشور می‌دهند. 

اما اکنون، این زوج از سوی رسانه‌ها به عنوان «چهره‌های مشهور» تلقی می‌شوند و عکس‌های تصادفی آنان، مانند عکس‌های مگان در ماه ژانویه، می‌تواند بدون اجازه و تایید آنان به نشریات راه یابد.

© The Independent

بیشتر از زندگی