تماس تصویری فرزند و مادر مبتلا به کرونا پیش از مرگ به یاری پرستار

پرستاری هنگام مرگ بیمار، دست‌ او را گرفته و سرش را نوازش کرده است

 شیوع ویروس کرونا در جهان قربانیان زیادی گرفته است و میزان ابتلا به این بیماری هم‌چنان در حال افزایش است-SEBASTIEN BOZON / AFP

زنی توانست برای آخرین بار از مادرش که به دلیل ابتلا به کرونا در حال مرگ بود، خداحافظی کند. پرستاری با استفاده از تماس تصویری برای آخرین بار میان این دو ارتباط برقرار کرد.

کرولان گان ۷۵ ساله که خود نیز بیش از سه دهه  پرستار بوده است، هفته پیش در یک خانه سالمندان در ایساکوای سیاتل بیمار شد.

خانم گان که دچار احتقان بود، با دخترش میشل بنت تماس گرفت تا بگوید که از او آزمایش کووید ۱۹ گرفته‌اند.

مدت کوتاهی نگذشته بود که پس از انتقال او به بیمارستان، او در بستر مرگ افتاد. او روز سه‌شنبه درگذشت، اما دخترش کنارش نبود و اجازه نداشت وارد بیمارستان شود. فقط توانست به خاطر لطف یک پرستار، با دخترش تماس تصویری برقرار کند.

خانم بنت که مأمور عالی‌رتبه پلیس است، به شبکه تلویزیونی کایرو ۷ گفت: «باورش سخت است که هفته پیش در خانه سالمندان سر کار و زندگی‌اش بود و حالا هفت روز گذشته و او درگذشته است. چنین چیزی چطور ممکن است؟»

«تلفن کرد و گفت جواب آزمایش مثبت است. آن لحظه دنیا بر سرم خراب شد.»

خانم بنت و همسرش برندی گوردون بنت، به این شبکه تلویزیونی گفتند که خدمه درمان بیمارستان برای راحتی خانم گان هر کاری از دست‌شان برمی‌آمد کردند.

خانم بنت گفت: «همگی در یک تماس تصویری، با او خداحافظی می‌کنیم. کار خیلی سختی است. بچه‌ها با گریه از پشت خط تلفن ثابت که روی بلندگو گذاشته‌ایم خداحافظی می‌کنند.»

همسر بنت افزود: «اما مادرش واقعاً با ما بود. می‌توانست صدای‌ ما را بشنود و به فرزندانش بگوید چقدر به آن‌ها افتخار می‌کند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با بدتر شدن شرایط خانم گان، پرستاری دوباره از گوشی‌اش به دختر او زنگ زد تا بتواند او را ببیند.

او گفت: «پرستار تماس تصویری را برقرار کرد و گوشی را جلو صورت مادرم گرفت. وخامت حالش از نفس کشیدنش معلوم بود. توانستم با او خداحافظی کنم و به او بگویم دوستش دارم و به پرستار نگاه کردم که آن‌همه لباس و وسایل ایمنی به تن داشت و گریه می‌کرد.»

روز شنبه نه مسئولان بیمارستان و نه خانه سالمندان به درخواست مصاحبه واکنشی نشان ندادند. خانم بنت نیز به پیام ما جوابی نداد.  

آنها گفتند، پس از مرگ خانم گان پرستاری تماس گرفت تا خبر را بدهد و بگوید که هنگام مرگ دست او را گرفته بوده و سرش را نوازش می‌کرده است.

© The Independent

بیشتر از جهان