هواپیمای حاوی کمک‌های بهداشتی سازمان ملل به ایران رسید

کمک‌های آژانس پناهندگان سازمان ملل به ایران، تا ۹ میلیون دلار افزایش خواهد یافت

 کمک‌های ارسالی به ایران در هفته‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت - UNHCR/Farha Bhoyroo

آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد، روز ۲۳ مارس برابر با چهارم فروردین، ارسال حدود ۴.۴ تن وسایل مورد نیاز پزشکی بسیار ضروری، از جمله لوازم مورد نیاز به منظور مبارزه  با کووید-۱۹ در ایران را تأیید کرد.

هواپیمای ایرباس ای-۳۳۰ این نهاد سازمان ملل، در ساعت ۵:۴۰ بعد از ظهر از فرودگاه فرانکفورت وارد فرودگاه امام خمینی تهران شد و ماسک، دستکش و داروهای ضروری را برای کمک به رفع کمبودهای مهم در سیستم مراقبت‌های بهداشتی، تحویل مقامات ایران داد. این سازمان گفته است که پروازهای بعدی در هفته‌های آینده برای انتقال وسایل اضافی کمک، دارو و تجهیزات محافظ شخصی (PPE) برای کارکنان بهداشتی، برنامه ریزی شده است.

به گفته این آژانس سازمان ملل، نزدیک به یک میلیون پناهنده در ایران زندگی می‌کنند که به همان خدمات بهداشتی جامعه میزبان دسترسی دارند و تحت پوشش بهداشت ملی هستند. با این حال، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دشواری‌های فزاینده‌ای درخصوص پذیرش افرادی که به کمک فوری نیاز دارند مواجه هستند. 

ایوو فرایسن ، نماینده UNHCR در ایران گفت: «این وسایل كمك حیات اساسی برای بهبود مراقبت‌های بهداشتی در ایران است و هم پناهندگان و هم میزبانان آنها از آن بهره‌مند خواهند شد.» وی افزود: «ما در همبستگی با مردم ایران ایستاده‌ایم و کاملاً بسیج شده‌ایم تا بتوانیم گسترش کووید-۱۹ را محدود کنیم و تأثیر آن را بر روی آسیب‌پذیرترین‌ها، از جمله پناهندگان، کاهش دهیم.»

این ویروس اکنون در تمام ۳۱ استان ایران شیوع یافته است. پناهندگان، که بیشتر آنها در کنار میزبانان خود در روستاها، شهرها و شهرها زندگی می‌کنند‌، مانند ایرانیان در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا هستند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در بیانیه‌ای که این آژانس سازمان ملل منتشر کرده، آمده است:‌ «در حال حاضر در مراحل اولیه این بیماری همه گیر، UNHCR با هماهنگی دولت ایران، مواد بهداشتی اساسی مانند صابون و دستمال کاغذی را برای حدود ۷۵۰۰ خانواده پناهنده ساکن در شهرک‌های پناهندگان در سراسر کشور توزیع کرده است. اقلام کمک نیز در اختیار دولت و شرکای سازمان‌های غیردولتی قرار گرفته است که در زمینه کمک به پناهندگان نیز مشغول فعالیت هستند.»

در این بیانیه آمده است که همکاری نزدیکی بین دفتر ایران در امور اتباع بیگانه و مهاجران خارجی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آژانسهای سازمان ملل از جمله سازمان بهداشت جهانی و شرکای غیر دولتی ملی و بین المللی برای افزایش آگاهی از اقدامات مهم پیشگیری در بین پناهندگان و جامعه میزبان دارد.

فرایزن گفته است: «ما از اهدا کنندگان کمک که در این لحظه مهم به سرعت در کنار ایران و سازمان‌های سازمان ملل متحد حاضر شده‌اند ، سپاسگزار هستیم.»

در ایران ، UNHCR به دنبال یک کمک نه و نیم میلیون دلاری برای اقدامات اضطراری به منظور مقابله با کووید-۱۹ و حمایت از سیستم مراقبت های بهداشتی ملی است که پناهندگان به آن دسترسی دارند. 

بیشتر از