ده سال زندان برای فرزند فرمانده سابق ارتش

ده سال حبس برای عمار صالحی به جرم اخلال در نظام اقتصادی

عمار صالحی فرزند فرمانده پیشین ارتش جمهوری اسلامی ایران - عکس از فردا نیوز

غلام‌حسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری، امروز سه‌شنبه ۲۷ اسفندماه، در کنار پاسخ به بیشتر سوال‌هایی که پیرامون بحران کرونا در ایران می‌گذشت، در بخشی از این نشست به برخوردهای قوه قضاییه در راستای پرونده‌های فساد مالی نیز اشاره کرد.

اسماعیلی با اشاره به پرونده فساد مالی «بانک سرمایه» و «صندوق فرهنگیان» از صدور احکام برخی متهمان این پرونده سخن گفت که در این میان نام «عمار صالحی» فرزند سرلشکر «عطاءالله صالحی» فرمانده پیشین ارتش جمهوری اسلامی ایران را نیز به زبان آورد و گفت که «عمار صالحی به جرم معاونت در اخلال در نظام اقتصادی به تحمل ۱۰ سال حبس و محرومیت دائم از خدمات دولتی محکوم شد». 

عمار صالحی جدای از اینکه به سبب پدرش از موقعیت ویژه‌ای برخوردار بود نسبت فامیلی نزدیک با محمد شریعتمداری، وزیر کار فعلی، نیز دارد و خواهرزاده این مقام حکومتی نزدیک به دولت است. 

پیشتر هادی رضوی داماد محمد شریعتمداری، وزیر کار ایران، هم در پرونده بانک سرمایه و به اتهام «اخلال عمده در نظام اقتصادی» به ۲۰ سال حبس، رد مال و ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت از خدمات دولتی محکوم شده بود.

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به اینکه برخی مدیران با تبانی با افراد سودجو و فرصت‌طلب، اموال قابل توجهی از سرمایه قابل توجهی از فرهنگیان را به باد دادند و دستگاه قضائی تلاش کرد این اموال و ارقام را بازگرداند، گفت: «در این ارتباط جهانبانی فرزند علی به اتهام اخلال در نظام اقتصادی و تحصیل مال نامشروع به مبلغ۶ هزار و ۴۰ میلیارد ریال محاکمه شد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته سخنگوی قوه قضاییه «این فرد متاسفانه از مجموعه بانک سرمایه به تنهایی و در قالب شرکت‌های متعدد، بیش از ۱۰۰ فقره تسهیلات گرفته بود و مسترد نمی‌کرد». 

حکم جهانبانی به گفته اسماعیلی ۲۰ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق در انظار عمومی، محرومیت دائم از مشاغل دولتی و استرداد ۵ هزار و ۳ میلیارد ریال در حق بانک سرمایه» است. 

پرونده فساد مالی در بانک سرمایه و صندوق فرهنگیان ابعاد بسیار زیادی دارد و دادگاه‌های بسیاری در طول ماه‌های گذشته درباره این پرونده برگزار شده است. 

نام‌های آشنایی در حوزه‌های مختلف ورزشی و فرهنگی در روند برگزاری دادگاه‌های این پرونده به گوش خورد؛ از وابستگان مقامات حکومتی گرفته تا سرمایه‌گذاران تولیدات فرهنگی و حامیان مالی باشگاه‌های ورزشی. 

بیشتر از