ویروس کرونا؛ اپل همه فروشگاه‌های خارج از چین را تعطیل می‌کند

فروشگاه‌های اپل حداقل تا ۲۷ مارس تعطیل خواهند بود

اپل ۱۵ میلیون دلار به مقابله با کروناویروس اختصاص داده است-Josep LAGO / AFP

با افزایش شیوع ویروس کرونا، اپل همه فروشگاه‌های خود خارج از چین را تعطیل کرده است.

تیم کوک اعلام کرد این اقدام کم‌سابقه بخشی از پاسخ گسترده‌تر این شرکت به وضعیت ایجاد شده است. او گفت فروشگاه‌های اپل حداقل تا ۲۷ مارس تعطیل خواهند بود.

فروشگاه‌های محصولات اپل علاوه بر فروش محصولات، اولین نقطه تماس برای کسانی است که گوشی‌های آنها مشکل دارد. آقای کوک از کاربرانی که با مشکل روبرو شده‌اند خواست به صفحه پشتیبانی آنلاین اپل مراجعه کنند.

علاوه بر تعطیلی فروشگاه‌ها، به تمام کارکنان اپل گفته شده است اگر می‌توانند از منزل کار کنند.

این شرکت اعلام کرد کارکنان فروشگاه‌های تعطیل‌شده حقوق عادی خود را دریافت خواهند کرد و مقررات مرخصی این شرکت آسان‌تر خواهد شد تا به افرادی که دچار مشکلات مربوط به کوید ۱۹، مثل مراقبت از نزدیکان، شده‌اند اجازه مرخصی داده شود.

تیم کوک در این اعلامیه گفت فروشگاه آنلاین اپل باز خواهد ماند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اپل این بیانیه را درست یک روز پس از اعلام این خبر که کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل، رویداد نرم‌افزاری سالانه این شرکت، لغو و آنلاین برگزار خواهد شد، منتشر کرد.

آقای کوک همچنین گفت اپل ۱۵ میلیون دلار برای کمک به واکنش جهانی به ویروس کرونا تخصیص داده است، و این مبلغ را صرف کمک به بیماران «و کاهش تأثیرات اقتصادی و اجتماعی این همه‌گیری جهانی » خواهد کرد. او همچنین گفت این شرکت کمک‌های خیریه کارکنان را با نسبت دو به یک انطباق خواهد داد.

آقای کوک با اعلام این که فروشگاه‌های اپل در سرتاسر دنیا تعطیل هستند گفت تمام فروشگاه‌های این شرکت در چین مجدداً بازگشایی خواهند شد. اوایل فوریه با شیوع سریع ویروس کرونا در سراسر چین، تمام فروشگاه‌های اپل در این کشور تعطیل شدند.

او گفت شرکت از تجربه تعطیلی فروشگاه‌ها و سایر اقداماتی احتیاطی صورت گرفته در چین چیزهایی یاد گرفته است که حالا آنها را در کشورهای دیگر به کار خواهد برد.

© The Independent

بیشتر از جهان