ویروس کرونا؛ افزایش تعداد قربانیان در بریتانیا

تاکنون ۳۴ نفر در اثر ابتلا به این بیماری در انگلستان جان باخته‌اند

 از افراد بالای ۷۰ سال در بریتانیا خواسته خواهد شد برای محافظت در برابر این ویروس، تا چهار ماه خود را قرنطینه کنند- REUTERS/Toby Melville

وزارت بهداشت بریتانیا اعلام کرد که ۱۴ بیمار دیگری که آزمایش‌شان به ویروس کرونا مثبت شده بود، درگذشتند که آمار کل جان‌باختگان در بریتانیا را به ۳۵ نفر می‌رساند.

تا ۹ صبح روز یکشنبه ۱۳۷۲ نفر در بریتانیا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که به گزارش وزارت بهداشت، از تعداد ۱۱۴۰ نفر در روز شنبه، ۲۳۲ مورد افزایش داشته است.

در روز شنبه نرخ مرگ مبتلایان تقریبا دو برابر شد و از ۱۱ به ۲۱ نفر رسید.

آمار جدید بلافاصله بعد از آن منتشر شده است که مشخص شد دولت قرار است از شهروندان مسن (هفتاد سال به بالا) بخواهد خود را تا ۴ ماه قرنطینه کنند.

تاکنون ۳۴ نفر در اثر ابتلا به بیماری در انگلستان و یک نفر در اسکاتلند جان باخته‌اند.

سرویس سلامت همگانی انگلستان گفت بیمارانی که روز یکشنبه مرگ‌شان اعلام شد، بین ۵۹ تا ۹۴ سال سن داشتند و از پیش از مشکلات سلامتی رنج می‌بردند.

مت هنکاک، وزیر بهداشت، گفت که در هفته‌های جاری از افراد بالای ۷۰ سال خواسته خواهد شد برای محافظت در برابر این ویروس، تا چهار ماه خود را قرنطینه کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وقتی سوفی ریج از شبکه اسکای (Sky) روز یکشنبه از او پرسید که آیا این چارچوب زمانی از پیش در برنامه دولت تعبیه شده بود، پاسخ داد: «بله این برنامه‌ای بود که از قبل تنظیم کرده بودیم و وقتی زمان مناسب آن برسد، جزئیات بیشتر آن را مطرح خواهیم کرد. ما کاملا درک می‌کنیم که این درخواست خیلی بزرگی از شهروندان مسن و آسیب‌پذیر است و ما خیلی قدردان همکاری آنان هستیم، چرا که در نهایت برای محافظت از خود آنها است.»

او گفت که برای اجرای این دستور‌العمل در هفته‌های آینده اقدام خواهد شد، و افزود: «تمهیداتی که ما اتخاذ کرده‌‌ایم و خواهیم کرد، خیلی خیلی مهم هستند و البته که روال معمول زندگی روزمره تمام شهروندان در کشور را مختل خواهند کرد، تا بتوانیم به مقابله با این ویروس بپردازیم.»

بوریس جانسون از کارخانجات تولیداتی خواسته است تا تولیدات خود را متمرکز بر ساخت دستگاه‌های تهویه کنند، چرا که نگرانی‌هایی وجود دارد مبنی بر این که اماکن بهداشتی و مراقبتی با شدت گرفتن این بحران، تحت فشار شدیدی قرار گیرند و پذیرای مراجعان فراوانی باشند.

دولت در حال مذاکره با بیمارستان‌های خصوصی است تا در صورت امکان اداره ظرفیت تخت‌های آنها را عهده‌دار شود، و همچنین ممکن است به جای توصیه شهروندان به قرنطینه انفرادی، به خانواده‌ها توصیه شود که با هم در خانه خود قرنطینه شوند.

متخصصان گروه مشاوره علمی بریتانیا برای شرایط اضطراری (UK's Scientific Advisory Group for Emergencies) از نیاز به اقداماتی بیشتر برای کاهش سرعت شیوع این بیماری سخن گفت و توصیه کرد که اقدامات بعدی برای مقابله با ویروس باید به زودی تحقق پذیرند.

سازمان بهداشت عمومی ولز ابتلای ۳۴ مورد جدید به کووید۱۹ در ولز را روز یکشنبه تایید کرد که تعداد کل آمار مبتلایان این کشور را به ۹۴ نفر رساند.

در ایرلند شمالی نیز ۱۱ مورد جدید شناسایی شد که آمار کل موارد شناسایی شده در آن ناحیه را به ۴۵ نفر رساند.

از طرف دیگر، جامعه داروهای حاد (Society for Acute Medicine) هشدار داد یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که پیش روی سرویس سلامت همگانی قرار دارد، مشکل کمبود کارمند است.

دکتر نیک سریون، رئیس تازه بازنشسته شده این جامعه، گفت: «بزرگ‌ترین نگرانی من درباره مدیریت شیوع کووید۱۹، کارمندان مشغول در نظام بهداشتی است و این که چه خواهد شد وقتی بیمارستان‌ها و سایر اماکن بهداشتی با کمبود نیرو مواجه شوند، یعنی وقتی کارمندان آنها مریض شوند یا نیاز به قرنطینه شدن داشته باشند، یا وقتی که مدارس تعطیل شوند و کارمندان سرویس سلامت همگانی مجبور باشند از کودکان خانواده خود مراقبت کنند.»

گزارش‌های تکمیلی از پرس اسوسیشن

© The Independent

بیشتر از جهان