کمک داوطلبانه ایرلندی‌ها به افرادی که در قرنطینه هستند

گروهی از داوطلبان در ایرلند به کمک افرادی رفته‌اند که باید در خانه بمانند

دولت ایرلند شب گذشته اعلام کرد که مدارس، دانشگاه‌ها و مهدکودک‌ها را در تلاش برای جلوگیری از انتشار ویروس تعطیل خواهند شد-عکس:AP

داوطلبان ایرلندی در رسانه‌های اجتماعی بسیج شده‌اند تا درحمایت از آسیب‌پذیرترین افراد وارد عمل شوند. همزمان دولت این کشور برنامه‌هایی را برای مقابله با انتشار بیماری کووید-۱۹ درنظر گرفته است. 

هزاران عضو گروه «سامری‌های نیکوکار» روی شبکه اجتماعی توییتر با استفاده از هشتگ مخصوص خود، پیشنهاد کمک داده‌ و از جمله گفته‌اند که حاضرند کارهای کوچکی همچون خرید روزانه را برای افرادی که خود را قرنطینه کرده‌اند، انجام دهند. 

سامانتا کلی، یک استراتژیست رسانه‌های اجتماعی است و هشتگ فوق را در روز سه‌شنبه آغاز کرد. این هشتگ تا به امروز بیش از ده هزار بار استفاده شده است. خانم کلی به نشریه تایمز گفت: «توییتی نوشتم مبنی بر این که شاید افرادی که در قرنطینه داوطلبانه هستند، بتوانند با هم صحبت کنند و بعد پیشنهاد هشتگ را دادم و گفتم اسم شهر به هشتگ اضافه شود و از اینجا بود که شروع شد.»

او گفت:‌ «در فضای منفی فعلی می‌خواستم کار مفیدی انجام دهم. این کار برای این است که مردم فکر نکنند تنها مانده‌اند و این که افرادی هستند که بخواهند کمکشان کنند.»

پدی کاستلو، دانشمند ۳۲ ساله‌ای است که در دوبلین کار و زندگی می‌کند. او به ایندیپندنت گفت که از طریق یکی از همکارانش از این هشتگ مطلع شده است. پدی، که یکی از دوستان نزدیکش را بر اثر ابتلا به فیبروز از دست داده است گفت شانس آورده که بیماری قبلی ندارد و این می‌تواند به او کمک کند. او گفت:‌ «خوشحالم که می‌توانم به دیگران کمک کنم.» 

او گفت:‌ «هر کاری بتوانم انجام می‌دهم؛ حیوانات خانگی را بیرون ببرم، کارهای روزانه افراد نیازمند را انجام دهم، داروهایشان را تحویل بگیرم و برایشان خرید روزانه کنم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیشتر و در هفته گذشته، مدیر خدمات بهداشتی ایرلند گفت افرادی که علائم ویژه بیماری را دارند، بهتر است در خانه بمانند. 

این نهاد همچنین از کسانی که علائم بیماری را در خود می‌بینند، خواست از تماس با دیگران اجتناب کنند. همچنین به خانواده‌ها، رانندگان تحویل‌دهنده کالا و پست، و دوستان توصیه شده که مواد خوراکی را پشت در خانه‌های افراد تحویل گیرنده قرار دهند. 

از بعد از ظهر جمعه، ۷۰ مورد ابتلا به کووید-۱۹ و یک مورد مرگ در ایرلند تایید شد. دولت ایرلند شب گذشته اعلام کرد که مدارس، دانشگاه‌ها و مهدکودک‌ها را در تلاش برای جلوگیری از انتشار ویروس تعطیل خواهند شد. 

لیو وردکار، نخست‌وزیر ایرلند همچنین تایید کرد که باید تمامی گردهمایی‌های بیش از صد نفره در داخل فضاهای بسته و گردهمایی‌های بیش از ۲۵۰ نفره در فضای باز لغو شود. 

آقای وردکار که در واشنگتن سخنرانی می‌کرد گفت:‌ «ما در طول زندگی‌مان هرگز شاهد عالمگیری این چنینی یک بیماری نبوده‌ایم.» او گفت:‌ «با هم می‌توانیم شیوع ویروس  را کند کنیم و آن را به عقب برانیم. در همکاری با هم، به عنوان یک ملت، می‌توانیم جان‌های بسیاری را نجات دهیم.»

عملکرد ایرلند در قبال ویروس کرونا، در تضاد با رویکرد بریتانیا به این همه‌گیری است. عصر پنجشنبه بوریس جانسون دریک کنفرانس خبری گفت که شیوع کووید-۱۹ بدترین بحران سلامتی برای یک نسل است. 

نخست‌وزیر بریتانیا هشدار داد که افراد بسیار بیشتری ممکن است جانشان را از دست بدهند و از عموم مردم خواست تا در خانه‌ها بمانند و اوقاتشان را در کنار عزیزانشان سپری کنند. با این حال او هیچ‌گونه برنامه‌ای را برای لغو گردهمایی‌ها و رویدادهای ورزشی در بریتانیا اعلام نکرد. 

در تلاش کشورهای اروپایی برای توقف انتشار ویروس مرگبار کرونا، دانمارک و ایتالیا قوانین منع عبور و مرور برقرار کرده‌اند. 

© The Independent

بیشتر از جهان