احتمال ابتلای ۳۰ تا ۷۰ درصد کانادایی‌ها به ویروس کرونا

تست کرونای همسر نخست وزیر کانادا مثبت اعلام شد

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا و همسرش هم‌ اکنون در قرنطینه هستند - GEOFF ROBINS / AFP

وزیر بهداشت کانادا امروز هشدار داد که به احتمال زیاد ۳۰  تا ۷۰ درصد کانادایی‌ها ممکن است به ویروس کرونا مبتلا شوند. این در حالی است که امروز رسانه‌های کانادایی اعلام کردند همسر جاستین ترودو با علایمی شبیه بیماری آنفلوآنزا و تب خفیف از امروز به قرنطینه رفته است و جاستین ترودو نیز قرنطینه شده است. جواب آزمایش تست همسر نخست وزیر کانادا مثبت اعلام شده است.

همزمان وزیر بهداشت کانادا، خانم پتی هجدو، با بیان اینکه از اعلام همه گیر شدن کووید ۱۹ توسط سازمان بهداشت جهانی غافلگیر نشده است، از خطر افزایش کرونا طی چند روز آینده در کانادا ابراز نگرانی کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر همین اساس دولت استان اونتاریو روز پنجشنبه اعلام کرد، تمام مدارسی که بودجه‌شان از دولت تامین میشود از امروز ۱۳ مارس برابر با ۲۳ اسفند (جمعه) به مدت ۲۴ روز و تا هفته اول آوریل برابر با ۱۸ فروردین تعطیل خواهند بود. 

 "داگ فورد" استاندار "انتاریو" در این بیانیه که امروز بعد از ساعت اداری و به صورت ضرب العجل منتشر شد گفت: «بنابر توصیه مسئول ارشد بهداشت انتاریو، دکتردیوید ویلیامز، این اقدام برای ایمن نگه داشتن مردم ضروری است».

وی با ضروری دانستن این اقدام پیشگیرانه همچنین گفته است: «این تصمیم تاثیر مستقیم بر سلامت خانواد‌هها، دانش آموزان، مدارس و فراتر از آن برای جامعه ما خواهد داشت».

بر همین اساس بسیاری از شرکت‌های خصوصی در شهر تورنتو از کارمندان خود خواستند که از روز جمعه خود را به مدت ۲ هفته قرنطینه و از خانه کار کنند. هنوز برای ادارات دولتی دستوری صادر نشده است.

 بامداد امروز جاستین ترودو نخست وزیر کانادا از اختصاص بیش از یک میلیارد دلار از سوی دولت فدرال برای برنامه های مبارزه با ویروس کرونا در کانادا خبرداد.

روز گذشته خبر ابتلای یک فرد به کووید ۱۹ در شهر سادبری استان انتاریو در رسانه های کانادا خبرساز شد. وی چند روز پیش از این، در یک کنفرانس در شهر تورنتو شرکت کرده بود و از همه شرکتکنندگان در این کنفرانس خواسته شده تا با مراقبت از خود تا جای ممکن خود را قرنطینه کنند.

بر اساس گزارش «سیتیوینیوز» جاستین ترودو همچنین امروز توضیح داد: «دولت فدرال از تمام منابع خود برای کمک به کانادایی ها جهت سلامت استفاده خواهد کرد».

کمک مالی دولت کانادا شامل ۲۷۵ میلیون دلار برای تحقیقات از جمله ساخت واکسن و ۲۰۰ میلیون دلار برای تامین ملزومات پزشکی فدرال، حمایت از جوامع بومی و تلاش های آموزشی است.

بر همین اساس نیز ۵۰۰ میلیون دلار برای پشتیبانی از استان‌هایی که درگیر شیوع کرونا هستند اختصاص یافته است.

کانادا تا به امروز ۸۰ نفر مبتلا و یک نفر قربانی کرونا داشته است.