درختکاری خامنه‌ای از قرنطینه، تعطیلی مجلس شورای اسلامی

رهبر جمهوری اسلامی می‌گوید کرونا «بلای بزرگی» نیست و این دوره گذرا خواهد بود

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، مراسم درختکاری امسال را بدون حضور مسئولان کشور و با پوشیدن دستکش و بدون تیم حفاظت و اعضای دفتر برگزار کرد.

دو هفته پیش وزارت بهداشت ورود کرونا به ایران را تایید کرد. بنا به گفته مسئولان بهداشتی، شهر قم کانون انتشار ویروس در ایران بوده است.

رهبر جمهوری اسلامی از زمان ورود کرونا به ایران دیدارهای عمومی خود را تعطیل و تنها در روز دوم و با حفظ فاصله، کلاس درس خارج فقه را برگزار کرده است. او همچنین در روز هشتم اسفند با علیرضا مرندی، سرتیم پزشکی خود و خانواده‌اش دیدار داشت و پیامی ویدیویی خطاب به جامعه پزشکی منتشر کرد. 

خامنه‌ای صبح امروز پس از کاشت یک نهال در حیاط محل سکونتش از مردم خواست که به دستورالعملهای پزشکی و مقررات وضع شده از سوی مسئولان امر عمل کنند.

این سخنان رهبر جمهوری اسلامی در حالی ایراد شده است که وزارت بهداشت و مسئولان اجرایی در استان قم به دلیل مخالفت نهادهای مذهبی نتوانستند شهر قم را قرنطینه و اماکن مذهبی را تعطیل کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هفته گذشته حرم حضرت معصومه که تولیت آن با نماینده علی خامنه‌ای در قم است با انتشار بیانیه‌ای از مردم «بصیر قم» به دلیل سرپیچی از دستورالعمل تعطیلی نمازهای جماعت و حضور در اماکن زیارتی تشکر کرده بود.

پیام‌های متناقض رهبر جمهوری اسلامی و منصوبانش در شهرهای مذهبی، مقام‌های وزارت بهداشت ایران را دچار سردرگمی کرده است و آن‌ها هنوز نتوانسته‌اند برای تعطیلی اماکن زیارتی در قم و مشهد تصمیم‌گیری کنند.

علی خامنه‌ای در سخنان امروز خود گفته است که مسئولان ایرانی «با صفا و صداقت و از روز اول با شفافیت» در مورد ویروس کرونا خبررسانی کرده‌اند. او گفته است که می‌داند کشورهای دیگر که ابتلای گسترده‌تر و شدیدتر به کرونا داشته‌اند، اخبار را به اطلاع مردم نرسانده‌اند.

مقامات ایران متهمند که اعلام رسمی ورود کرونا به ایران را به دلیل در پیش ‌بودن راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با تاخیر و پس از برگزاری این دو رویداد انجام داده‌اند.

محمدعلی رمضانی، نماینده منتخب آستانه اشرفیه که سه روز پیش فوت شد، پیش از روز برگزاری انتخابات مجلس با تشخیص کرونا در بیمارستان بستری شده بود در حالی که مقامات بهداشتی ایران برای نخستین بار چهار روز پس از پایان انتخابات ورود کرونا به ایران را تایید کردند. 

تعلل و مخالفت با قرنطینه کانون‌های انتشار ویروس مانند شهر قم به انتشار گسترده کرونا در ایران شتاب بیشتری داد.

همچنین در رویدادی دیگر، عبدالرضا مصری، نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی گفته است که بنا به دستور شورای عالی امنیت ملی و ستاد ملی مقابله با کرونا، مجلس تعطیل شده است. او اعلام نکرد که پارلمان ایران تا چه زمانی تعطیل خواهد بود.

مصری همچنین گفته که ۲۳ نماینده مجلس به ویروس کرونا آلوده شده‌اند و جلسات دیدار نمایندگان با مردم در حوزه‌های انتخابیه نیز برگزار نخواهد شد: « ملاقات‌های مردمی با نمایندگان موقتاً لغو است و ما از نمایندگان و منتخبان تقاضا می‌کنیم که در ایام نوروز با مردم ارتباطی نداشته باشند»

نایب‌رییس مجلس ایران گفته است که جلسات کمیسیون تلفیق برای بررسی بودجه سال آینده ایران نیز در صحن مجلس برگزار و در مورد بودجه تصمیم‌گیری شده است.

ظهر امروز اسدالله عباسی، عضور هیات رییسه مجلس ایران گفت که علی خامنه‌ای به مجلس اجازه داده است تا تصمیم کمیسیون تلفیق درباره بودجه مبنای عمل قرار بگیرد و لایحه بودجه برای تصویب به صحن مجلس نیاید.

روز گذشته علی لاریجانی از رهبر جمهوری اسلامی خواسته بود که از حکم حکومتی برای تصویب لایحه بودجه بر اساس نظر کمیسیون تلفیق استفاده شود. علی خامنه‌ای با این درخواست رییس مجلس موافقت کرده است.

بیشتر از