ادعا درباره وجود «کرونا۲» در ایران؛ بیوتروریسم آمریکا

نماینده مجلس مدعی‌ست که در ایران دو نوع متفاوت از ویروس کرونا وجود دارد

آخرین آمارها درباره تعداد مبتلایان و قربانیان به ویروس کرونا در ایران حکایت از رشد تصاعدی و همه‌گیری گسترده‌ای دارد که مسئولین را در یکی از حساس‌ترین برهه‌های مدیریتی‌شان قرار داده است- STR / AFP

 

شهروز برزگر، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به انتشار گسترده کرونا در استان گیلان ادعا کرده که «دو نوع ویروس در کشور هست. یکی ویروس ووهان چین و یکی دیگر ویروسی با منشأ نامعلوم که به نظرم در این باره این احتمال وجود دارد که ویروس از نوع بیوتروریسم آمریکا باشد که در ایران پخش شده است».

به گفته این نماینده مجلس توضیحات وزیر بهداشت در جلسه کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی او را به این نتیجه رسانده که دو نوع ویروس در ایران وجود دارد. 

به گفته وی، وزیر بهداشت در جلسه مذکور گفته است که «بخشی از ویروس کرونا در گیلان کاملا با ویروس ووهان چین متفاوت است که حتی به پرستار ۲۵ ساله هم رحم نکرد لذا باید تمهیدات لازم اندیشیده شود».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

برزگر درباره توضیحات وزیر بهداشت برای مقابله با کرونا هم گفت: «ما پیشنهاد دادیم که از تمام ابزارهای قهری، جبری، اجباری، خواهش و تمنا استفاده شود تا مردم در خانه بمانند. همچنین پیشنهاد شد که از صندوق توسعه ملی پتانسیل بنیاد علوی، بنیاد مستضعفان، هلال احمر، سپاه، ارتش و سایر نهادها استفاده شده و همه پای کار آیند تا زنجیره کرونا قطع شود.»

این نماینده مجلس در حالی از احتمال انتشار دو نوع ویروس کرونا در ایران می‌گوید که در روزهای گذشته برخی دیگر از مقامات جمهوری اسلامی هم این تئوری را مطرح کرده بودند که شیوع گسترده این ویروس در ایران می‌تواند کار دشمنان جمهوری اسلامی باشد. 

سردار حسن عراقی زاده، رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح و سخنگوی قرارگاه مبارزه با کرونا نیروهای مسلح در گفتگو با تلویزیون العالم به احتمال حمله بیولوژیک آمریکا از طریق انتشار ویروس کرونا اشاره  کرده بود  و گفته بود که «در این باره برخی شواهد و احتمالات وجود دارد که باید بر اساس آنها قضاوت کرد. همه ما میدانیم که امریکا در برخی کشورها آزمایشگاه هایی دارد که درباره انواع ویروس ها آزمایش های بیولوژیک و مهندسی ژنتیک انجام می دهد. قبلاً هم سابقه داشته که آمریکا از این ویروسها به عنوان سلاح استفاده کرده باشد و از آنجا که این ویروس، ویروسی جدید است ممکن است در همین آزمایشگاهها ایجاد شده باشد البته هنوز بطور قطعی نمی توان گفت اما به عنوان یک احتمال می تواند مطرح باشد. این احتمال را بررسی و اگر به نتیجه قطعی برسیم اعلام خواهیم کرد».

در روزهای گذشته هم حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران به این تئوری اشاره کرده بود و در یک سخنرانی در کرمان گفته بود که «امروز درگیر یک نبرد بیولوژیک هستیم، اما کشور مقاومت می‌کند».

حسین سلامی مدعی شده بود که «در مبارزه با این ویروس که ممکن است محصول تهاجم بیولوژیکی آمریکا باشد که در ابتدا به چین و سپس به ایران و سایر نقاط دنیا شیوع پیدا کرده، پیروز خواهیم شد و آمریکا بداند که اگر این کار را انجام داده به اهلش بر خواهد گشت و اگر هم کار آمریکا نباشد باز این ویروس مهار خواهد شد».

سیدرضا اکرمی عضو جامعه روحانیت مبارز هم دو روز پیش در گفتگو با خبرگزاری موج، با اشاره به جنگ بیولوژیک توسط ویروس کرونا ، مدعی شد که «باید منتظر ماند و دید که آیا این ویروس جنگ بیولوژیک آمریکاست یا چین».

آخرین آمارها درباره تعداد مبتلایان و قربانیان به ویروس کرونا در ایران حکایت از رشد تصاعدی و همه‌گیری گسترده‌ای دارد که مسئولین را در یکی از حساس‌ترین برهه‌های مدیریتی‌شان قرار داده است. از یک‌سو خبرهای همه‌گیری این ویروس در کشور اوج گرفته است و از دیگر سو عدم صداقت مسئولین در اعلام وضعیت باعث شده که مردم هم هر آن بیشتر از قبل احساس کنند که حمایت عادلانه‌ای از آنها برابر این همه‌گیری گسترده وجود ندارد.  

هرچند که آمارهای قربانیان تا به امروز، دوشنبه ۱۹ اسفند، ۲۳۷ نفر اعلام شده اما به باور بسیاری آمار درگذشتگان در اثر ویروس کرونا در ایران بسیار بیشتر از این تعداد است. 

به‌نظر می‌رسد در شرایط بحرانی امروز، روایت جنگ «بیوتروریسم» از سوی آمریکا نمی‌تواند دردی را دوا کند و آنچه بیش از هرچیز در چنین شرایطی آرامش را به جامعه بازمی‌گرداند نه پیدا کردن منشاء به ادعای شما «کرونا ۲» بلکه نشان دادن توان مدیریتی در کنترل بحران موجود است. 

بیشتر از